Je klacht melden
Als huurder, medehuurder, ex-(mede)huurder of toekomstige (mede)huurder kun je een klacht indienen. Bijvoorbeeld als je niet tevreden bent over de dienstverlening van de Alliantie of een bedrijf dat door de Alliantie is ingeschakeld.
Als je een klacht hebt, kun je dit melden bij de Alliantie. De klachtencoördinator van de Alliantie neemt de klacht in behandeling en probeert samen met de betrokken medewerker(s) tot een passende oplossing te komen voor jou.
Duidelijke omschrijving
Het is belangrijk om duidelijk te omschrijven wat precies jouw klacht is. Beschrijf precies wat de Alliantie of iemand die voor de Alliantie werkt wel of niet heeft gedaan. Stuur als dat nodig is e-mails, brieven of andere bewijsstukken mee.
De klachtencommissie beoordeelt eerst of jouw klacht door de klachtencommissie kan worden behandeld. De regels hiervoor staan in het reglement. Deze beslissing krijg je binnen 14 dagen.
De klachtencommissie beoordeelt je klacht. Hoe gaat het verder?
Als de klachtencommissie jouw klacht behandelt, wordt de Alliantie daarna gevraagd om op de klacht te reageren. Je ontvangt een uitnodiging voor een hoorzitting. Daarbij is ook de betrokken medewerker van de Alliantie aanwezig. Op de hoorzitting wordt de klacht besproken. Soms vinden de deelnemers op de hoorzitting alsnog een oplossing. Als dat niet zo is, dan schrijft de klachtencommissie binnen 3 weken een advies over de klacht. De directie van de Alliantie neemt daarna binnen een maand een beslissing over het advies.