Kleine klusjes, grote impact
Bewoner Ben heeft al bijna 30 jaar een onderhoudsabonnement. Hij is zelf niet handig en zou daarom niet zonder willen. “Als er iets stuk is, wil ik iemand kunnen bellen die het komt repareren.”
Bewoner Ben heeft al bijna 30 jaar een onderhoudsabonnement. Hij is zelf niet handig en zou daarom niet zonder willen. “Als er iets stuk is, wil ik iemand kunnen bellen die het komt repareren.”
In ieder huis gaat er wel eens iets stuk. Kleine reparaties doe je als huurder vaak zelf. Een deurtje van een keukenkast recht hangen bijvoorbeeld. Of een deurslot smeren. Maar wat als je geen tijd hebt voor kleine reparaties? Of als je niet zo handig bent? Dan biedt een onderhoudsabonnement uitkomst. Ben uit Amersfoort sloot al bijna 30 jaar geleden zo’n abonnement af. “Ik ben echt a-technisch”, legt hij uit. “Maar als er iets stuk is, wil ik wel graag dat het gemaakt wordt. Voor ons is een onderhoudsabonnement daarom heel handig.”
Tocht is een bekend probleem. Ook in het appartement van Ben. “Er zat een gaatje in onze balkondeur. Daarvoor belde ik de Alliantie. Een vakman repareerde de deur voor ons. Bovendien verving hij meteen de tochtstrips. Daar word ik blij van.” Het aanbrengen van tochtstrips is een voorbeeld van een klein klusje die je zonder onderhoudsabonnement zelf moet doen. Net als het aanbrengen van een kettinkje aan de gootsteenstop. “Daarvoor zijn ze bij ons ook langs geweest”, vertelt Ben.