Toekomstgerichte organisatie

Er valt in de digitale wereld steeds meer te winnen, waardoor wonen prettiger, leuker en veiliger wordt. Onze innovaties op het gebied van een toekomstgerichte organisatie richten zich erop dat we als organisatie innoveren voor bewoners, met ons vastgoed en proces. Zo voorspellen we met algoritmes of een huurder duurzaam is of een verhuiswens heeft en kunnen we met behulp van sensoren onderhoud in de toekomst sneller, goedkoper en beter uitvoeren.

Om deze video te bekijken moet je marketingcookies toestaan.
Om deze video te bekijken moet je marketingcookies toestaan.
Elke dag wordt er meer mogelijk. Dus zoeken we continu naar oplossingen om dingen beter en sneller te doen

Innovaties voor Toekomstgerichte organisatie

Toekomstgerichte organisatie
12-11-2024
Chatbot Ally
Chatbot Ally
De medewerkers van de Klantenservice verwerken dagelijks zo’n 400 tot 800 vragen via telefoon, WhatsApp en chat. Soms weet de medewerker het antwoord niet direct en moet hij de klant laten wachten. Het antwoord moest dan komen via een collega. Dat kon slimmer.
Toekomstgerichte organisatie
9-9-2024
homii
homii
Huurders die hun warmte krijgen via blokverwarming, hebben weinig inzicht in hun verbruik gedurende het jaar. Met het slimme homii algoritme is het voor ons nu mogelijk de voorschotten beter te voorspellen en aan te passen aan het geschatte verbruik.
Toekomstgerichte organisatie
24-1-2024
Woningscans met LiDAR-camera’s
Woningscans met LiDAR-camera’s
De kennis die medewerkers over woningen opdoen, wordt nergens opgeslagen. En we willen steeds meer woningen verbeteren om energie te besparen en wooncomfort te vergroten. Maar hier hebben we inzicht voor nodig. Want als we weten hoe de staat van onze woningen vanbinnen is, kunnen we beter keuzes maken in de verbeteringen die we moeten doorvoeren.
Toekomstgerichte organisatie
9-11-2023
Conversational Analytics & Intelligence
Conversational Analytics & Intelligence
Op dit moment helpen we klanten vooral door menselijke inzet, wat veel tijd kost en waarbij de resultaten per persoon kunnen verschillen. Daarom kijken we ook naar andere manieren om de kwaliteit te verhogen.
Toekomstgerichte organisatie
24-4-2023
Drone inspecties
Drone inspecties
Onderhouden van woningen brengt nogal wat met zich mee. Want hoe kan je bepalen welk onderhoud er nodig is? De drone helpt ons hier tegenwoordig bij. Deze inspecteert de woningen, maakt er foto’s van en zorgt ervoor dat onze partners precies kunnen zien welk onderhoud er nodig is. En dat ook nog eens razendsnel.
Toekomstgerichte organisatie
8-12-2022
Digital twin
Digital twin
We hebben nogal wat huizen bij de Alliantie. Van nieuwbouw tot monumentale panden; alles komt bij ons voorbij. Elk huis is uniek, en dat betekent maatwerk. Zo kan bij de één groot onderhoud nodig zijn, terwijl bij de buren alles nog in orde is. Nu controleren we alle huizen handmatig, samen met onze partners. Maar in de toekomst willen we dit slimmer doen.