Teamleider Wonen

}

Teamleider Wonen

Ervaren, enthousiaste doorpakker die het beste in mensen naar boven haalt.

  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy 17-10-2022
  • Icon/Basic/Euro/Grey 32 - 36 uur per week
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy Almere
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy € 4.265 - € 5.765 bruto obv 36 uur
Start sollicitatie

Teamleider Wonen

Ieder mens wil prettig wonen en leven. De Alliantie helpt daarbij, met betaalbare en goede huizen in fijne buurten. We doen dit duurzaam, met als doel de aarde zo min mogelijk uit te putten. Wij zijn een diverse en inclusieve organisatie, die ruimte biedt aan en voor iedereen. Bij ons staat de huurder altijd voorop.

Ben jij een enthousiaste teamleider met kennis van wonen, die houdt van samenwerken en verantwoordelijkheid nemen? Dan hebben wij een mooie, uitdagende en maatschappelijk relevante functie voor je bij ons Regiobedrijf Amsterdam/Almere! Wij zoeken een Teamleider Wonen voor 32-36 uur per week (standplaats Almere)

Jouw werk
Deze zeer afwisselende functie zorgt ervoor, dat je elke dag met plezier naar je werk gaat. Het ene moment denk je mee over het verbeteren van de leefbaarheid in een bepaald gebied, het volgende moment bespreek je de werkdruk in een team, of doe je mee met een workshop datasturing.

Voor de Manager Wonen (aan wie je rapporteert) ben je een sparringpartner, je werkt opgavegericht en je bent portefeuillehouder voor gebiedsoverstijgende onderwerpen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld duurzaamheid of VvE’s (Vereniging van Eigenaren). Je onderneemt actie om waar nodig de dienstverlening en werkwijzen te optimaliseren.

Jij geeft leiding aan 15 collega’s, die zich bezig houden met leefbaarheid en het sociaal domein.

De afdeling Wonen is in ontwikkeling. Dit betekent het verstevigen van gebiedssturing, concreter samenwerken met vastgoed en vastgoedonderhoud, en het beter benutten van de kracht (van huurders en partners) in de wijken. De komende periode ligt hier onze focus.

De wekker gaat
Jouw dag begint vanuit huis met een online vergadering met Martijn, Teamleider Verhuur. Jullie bespreken samen hoe de juiste match nog beter gemaakt kan worden tussen onze huurders en onze woningen. En wat dit betekent voor de werkwijze van de collega’s.

Daarna rijd je naar kantoor, waar je een start maakt met het wegwerken van je mails. Onderweg naar je flexwerkplek word je aangeschoten door een collega, die vertelt over het festival waar hij het weekend is geweest.

Vlak voor de lunch schuif je aan bij een overleg met de gemeente en de 2 andere corporaties om te bespreken wat onze rol is in het maatschappelijke speelveld. Met een adviseur van de afdeling Strategie & Beleid heb je daar vooraf al even over gespard.

Lunchtijd! Samen met een paar collega’s loop je lekker even naar buiten om een broodje te halen en bij te kletsen. Fijn dat we elkaar weer steeds vaker op het werk ontmoeten in plaats van alleen maar digitaal. Thuiswerken is prettig, maar...

In de middag heb je een afspraak met Manon, Manager Wonen, en bespreken jullie hoe het gaat met de medewerkers en hun werk. Je wilt graag één van de medewerkers in je team een opleiding aanbieden, aangezien ze zich graag verder wil ontwikkelen. Samen kijken jullie naar de vele mogelijkheden die je haar eventueel kan aanbieden.

Rond 16.30 uur ga je nog even de wijk in met een Beheerder Wonen die jou graag voortgang wil laten zien op een project en tevens een dilemma wil bespreken.

Extra leuk 

  • Een jaarcontract met aansluitend vast dienstverband bij goed functioneren; 
  • Een mooie baan in Almere met een groot maatschappelijk belang;
  • Een goed salaris, tussen de € 4.265,- en € 5.765,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal K conform CAO Woondiensten); 
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder;  
    1. Flexibel werken, zodat een privé/werkbalans goed in te richten is  
    2. Veel mogelijkheden voor opleidingen en persoonlijke ontwikkeling  
    3. Ruimte voor eigen initiatief 
    4. Vanzelfsprekend een laptop en telefoon van de zaak 
  • De mogelijkheid om je eigen arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen, bijvoorbeeld met extra vrije dagen, een fietsenplan of bedrijfsfitness;
  • Wij werken hybride, dat betekent dat je zowel thuis kan werken als op kantoor. Ons moderne kantoor beschikt over tal van goed uitgeruste en comfortabele werk- en overlegplekken.

Zijn wij een match
Als medewerker bij de Alliantie draag je bij aan een maatschappelijk belang: betaalbare, goede huizen in fijne buurten, en huurders die tevreden wonen. Wij passen bij elkaar, wanneer je voor deze functie HBO werk- en denkniveau hebt, aangevuld met minimaal 5 jaar relevante werkervaring én kennis van de Volkshuisvesting.

Je bent iemand die talenten (kwaliteiten) herkent en verbindingen tussen afdelingen en mensen weet te leggen. De juiste balans tussen medewerkers uitdagen en ondersteunen, weet je altijd te vinden. Jouw communicatieve vaardigheden zijn goed, je bent beleidsmatig sterk en hebt ervaring met projectmatig werken.

Naast jouw enthousiasme en energie voor het vak, die je uitstraalt naar je collega’s, ben je open, oplossingsgericht en heb je gevoel voor humor!

Bij gebleken geschiktheid plannen wij zo snel mogelijk gesprekken in.

Je bent er nog!
Leuk dat je interesse hebt. Solliciteer direct, we kijken uit naar jouw sollicitatie!
Wil je meer weten, neem contact op met Manon van der Veer, Manager Wonen, op 06-15885046.

Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Een assessment kan onderdeel zijn van het selectieproces.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Jouw collega's

  • Ik voel me hier gewoon thuis
    'Bij deze ambitieuze organisatie zijn veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Iedereen is behulpzaam, betrokken en bevlogen. Werken bij de Alliantie is als werken bij een familie!’

    Simone is doorgegroeid van teamleider Klantenservice naar manager Facilitaire Zaken.

    Simone

    manager Facilitaire Zaken
  • Geen dag hetzelfde 
    ‘Innovatieve oplossingen bedenken die een bijdrage leveren aan onze doelstellingen, dát maakt dit zo’n leuke baan! Als controller bij de Alliantie werk ik met cijfers en mensen, maar kan ik ook mijn ideeën kwijt: momenteel programmeer ik een robot die administratieve processen kan overnemen.’

     

    Sjoerd

    senior controller
  • Samenwerken en verbinden
    ‘Met gemeenten en instanties werken we samen aan de ontwikkeling en leefbaarheid van de stad. Verbinden en enthousiasmeren is wat deze baan zo leuk maakt!’

    Anne is doorgegroeid van manager afdeling Wonen naar directeur van Gooi en Vechtstreek.

    Anne

    directeur van regio Gooi en Vechtstreek
  • Talent wordt beloond
    ‘Er is veel ruimte voor eigen inbreng in het werk. Je kunt daardoor écht invloed hebben, en je talenten ontwikkelen.’

    Sandy

    teamleider VvE Diensten
  • Het sociale aspect spreekt mij aan
    ‘Mijn werk is zo leuk door de verantwoordelijkheid die ik krijg, gecombineerd met vrijheid om mijn werkzaamheden uit te voeren. En het sociale aspect: dagelijks zetten we ons in om iets te betekenen voor mensen die het minder breed hebben.’

     

    Sven

    projectmanager