Teamleider ICT
Ieder mens wil prettig wonen en leven. De Alliantie helpt daarbij, met betaalbare en goede huizen in fijne buurten. We doen dit duurzaam, met als doel de aarde zo min mogelijk uit te putten. Wij zijn een diverse en inclusieve organisatie, die ruimte biedt aan en voor iedereen. Bij ons staat de huurder altijd voorop.
Bij deze mooie organisatie zoeken wij op ons hoofdkantoor in Hilversum een (tweede) Teamleider ICT voor 36 uur per week.
Wie zijn wij
Vrijwel overal draait het om balans en voor jouw rol is dat niet anders. Sterker nog, deze balans vinden is als Teamleider ICT misschien wel jouw belangrijkste taak. Wanneer het zowel technisch als communicatief gezien op rolletjes loopt, is de afdeling in evenwicht. Dat is waar jij voor zorgt. Samen met een team stuur jij de complete ICT-omgeving aan, alsof je nooit anders gedaan hebt!
Wij zijn verantwoordelijk voor de totale ICT-infrastructuur en het applicatielandschap binnen de Alliantie. Wij zorgen voor beheer en vernieuwing op basis van de interne vraag en de externe ontwikkelingen (binnen het kader van sterk veranderende wet & regelgeving). Dit doen wij met 5 ICT Teams, die ontwikkelen, beheren en regievoeren op onze outsourcingspartners en externe leveranciers.
Onze afdeling zit in een mooie en uitdagende transitie. We werken nog hard aan de bouw van het nieuwe applicatiehuis en daarnaast zijn we bezig het beheer verder te professionaliseren, zowel voor de huidige omgeving als voor de nieuwe omgeving. Dit doen we met een Agile Mindset.
De wekker gaat
Woensdag is je vaste “day at the office”, dus na een kop koffie thuis pak je de bus naar het station. Eenmaal in de trein bereid je alvast de dag voor en scan je je mail of er nog belangrijke zaken spelen. Op station Hilversum aangekomen zie je je collega van Control en gezamenlijk loop je naar kantoor. Alhoewel dit maar 8 minuten lopen is, heb je hiermee net genoeg tijd om alvast een aantal aanbevelingen uit het accountantsrapport door te spreken.
Eenmaal op kantoor ben je net op tijd voor de standup van het team The Bridge. Bij elk van jouw teams laat je elke week wel even je gezicht zien. Op die manier zie je gelijk hoe het met de teamleden gaat en of er nog zaken spelen. Dit keer ligt het team lekker op schema. Direct daarna ga je door naar een meeting met HR om te bespreken of we gaming kunnen gaan inzetten bij werving & selectie.
Voor je het weet is het al weer lunchtijd en ga je samen met je collega’s genieten van een heerlijk broodje uit het bedrijfsrestaurant. Aansluitend loop je samen met een teamlid een rondje over de Hilversumse hei om haar persoonlijke ontwikkelplan door te spreken. Terug op kantoor is het managementteam overleg en aansluitend nog een bespreking met een aantal developers van het BeInformed gilde, om te bepalen in hoeverre we testen verder kunnen automatiseren.
Inmiddels begint de dag op zijn einde te lopen en werk je de laatste mails weg. Met een glimlach op je gezicht loop je terug richting de trein. Wat werk je toch in een leuk team. Er wordt hard gewerkt, veel gelachen en iedereen is even open en oplossingsgericht!
Jouw werk
Als 1 van de 2 Teamleiders ICT heb je de dagelijkse leiding over circa 25 collega’s (2 ICT-teams en servicemanagement), die zich richten op het ontwikkelen en beheren van (nieuwe) software. Daarnaast voeren de teams ook regie op een groot aantal applicaties. Samen met de Manager ICT en de Manager CIO vorm je het ICT-Managementteam. Verder:
- Ben je mede verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van de begroting;
- Ben je verantwoordelijk voor de individuele professionele ontwikkeling van teamleden;
- Definieer je jaarlijks de doelstellingen en ambities voor de ICT-teams & Servicemanagement en leg je hierover verantwoording af aan de Manager ICT;
- Zorg jij ervoor, dat de teams zelfstandig kunnen werken vanuit een Agile Mindset.
Extra leuk
- Een jaarcontract met aansluitend vast dienstverband bij goed functioneren;
- Een mooie baan bij een organisatie met een groot maatschappelijk belang;
- Een goed salaris, tussen de € 4.600 en € 6.391 bruto per maand op basis van 36 uur (schaal L conform CAO Woondiensten);
- Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder;
1. Flexibel werken, zodat een privé/werkbalans goed in te richten is;
2. Veel mogelijkheden voor opleidingen en persoonlijke ontwikkeling;
3. Ruimte voor eigen initiatief;
4. Vanzelfsprekend een laptop en telefoon van de zaak. - De mogelijkheid om je eigen arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen, bijvoorbeeld met extra vrije dagen, een fietsenplan of bedrijfsfitness;
- Wij werken hybride, dat betekent dat je zowel thuis kan werken als op kantoor. Ons moderne, lichte kantoor vlakbij Hilversum C.S. beschikt over tal van goed uitgeruste en comfortabele werk- en overlegplekken
Zijn wij een match
Als medewerker bij de Alliantie draag je bij aan een maatschappelijk belang: betaalbare, goede huizen in fijne buurten, en huurders die tevreden wonen.
Wij passen bij elkaar, als je voor deze functie een HBO werk- en denkniveau meeneemt. minimaal 3 jaar ervaring als leidinggevende (teamleider) en uiteraard ervaring met en kennis van ICT.
Je hebt ruimte ervaring met agile werken (Scrum/Obeya/Lean) en het is meegenomen als je met ITIL-processen bekend bent. Als mens ben je open, goedlachs, oplossingsgericht en besluitvaardig. Je weet altijd een goede balans te vinden tussen medewerkers uitdagen en ondersteunen. Jouw energie en enthousiasme voor het vak straal je af op je collega’s, die ook blij zijn met jouw creativiteit en lef om anders te durven denken. Last but not least, jij snapt als geen ander: “Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder!”
Bij gebleken geschiktheid plannen wij zo snel mogelijk gesprekken in.
Je bent er nog!
Leuk dat je interesse hebt. Solliciteer direct, we kijken uit naar jouw sollicitatie!!
Wil je meer weten, neem contact op met Jacqueline Tan, Manager ICT, op 06-24920884 of met Ewout Stolwijk, Team Lead ICT, op 06-15888026.
Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.