Adviseur Communicatie

}

Adviseur Communicatie

Gedreven en doelgerichte communicatieprofessional met overtuigingskracht!

  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy 30-6-2022
  • Icon/Basic/Euro/Grey 28 - 36 uur per week
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy Hilversum
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy € 3.876 - € 5.235 bruto obv 36 uur
Start sollicitatie

Adviseur Communicatie

Ieder mens wil prettig wonen en leven. De Alliantie helpt daarbij, met betaalbare en goede huizen in fijne buurten. We doen dit duurzaam, met als doel de aarde zo min mogelijk uit te putten. Wij zijn een diverse en inclusieve organisatie, die ruimte biedt aan en voor iedereen. Bij ons staat de huurder altijd voorop.

Bij deze mooie organisatie zoeken wij op ons hoofdkantoor in Hilversum een Adviseur Communicatie (met focus op project-communicatie in de regio’s) voor 32 uur per week (uren bespreekbaar).

Met gemak en plezier schakel je tussen strategische vraagstukken en dagelijkse uitvoering. Je bent thuis in de verschillende werelden van onze diverse collega’s. Je bent onafhankelijk, kritisch én nieuwsgierig. Je denkt in mogelijkheden, toont ondernemerschap en initiatief. Uitdagingen bekijk je vanuit verschillende invalshoeken, hierdoor kom je tot creatieve, alternatieve oplossingen. Je vindt het leuk om samen met je collega’s mooie communicatietrajecten te ontwikkelen én uit te voeren.

Jouw werk
Je wordt binnen een team van 10 communicatie- en marketingcollega’s verantwoordelijk voor projectcommunicatie binnen de regio’s. In die rol heb je een ontzettend afwisselende functie bij het adviseren in gebiedsontwikkelingen, het beantwoorden van persvragen en het organiseren van PR rondom mijlpalen, tot en met het adviseren van collega’s in hun communicatie met bewoners.

Wat ga je doen?
Je maakt communicatieplannen rond onze projecten in de regio en zorgt voor de uitvoering ervan, op zo’n manier dat onze huurders en stakeholders enthousiast worden over onze activiteiten als woningcorporatie;

  • Je bent verantwoordelijk voor de PR rondom de mijlpalen van het project en samen met je collega’s zet je onze (social) kanalen op gepaste wijze in;
  • Je haalt proactief cases op, in nauwe afstemming met de andere regio-adviseurs;
  • Je houdt de ontwikkelingen binnen en buiten de Alliantie in de gaten, analyseert de relevantie voor communicatie en vertaalt deze door naar resultaatgerichte communicatie;
  • Je adviseert collega’s op communicatieve dilemma’s en vraagstukken;
  • In je werk denk je altijd vanuit de klant: ‘Welk probleem van de huurder lossen we op?’, ‘Welke kansen zien we?’ Jouw kennis, advies en praktische aanpak komen goed van pas;
  • Je kunt gevraagd worden om jouw communicatie-expertise ook in te zetten voor meer regio-overstijgende projecten of thema’s.

De wekker gaat
Fluitend log je ’s ochtends in om deel te nemen aan de dagelijkse stand-up. Je collega’s vertellen kort waar zij zich die dag mee bezig houden. Jij vertelt, dat jouw dag in het teken staat van een bijzonder nieuwbouwproject. Het hoogste punt is bereikt en dat moment wordt de volgende dag gevierd. Jij hebt alle communicatie geregeld. Na de stand-up heb je een laatste overleg met de projectgroep, om alle puntjes op de “i” te zetten.

Vervolgens ga je aan de slag met de briefing voor de wethouder, die een officiële handeling verricht. Je belt nog snel met de Regiodirecteur, om te checken of alles helder is. Je adviseert hem hoe om te gaan met eventuele media-vragen en spreekt enkele FAQ’s met hem door. Het pers- en intranetbericht bereid je vast voor, zodat je deze de volgende dag, samen met een leuke foto, kan versturen/publiceren. Ook brief je de Content-Marketeer, zodat zij de posts op de social kanalen goed kan voorbereiden.

Lunchtijd! Je haalt een broodje in het werkcafé en besluit een wandeling over de hei te maken - vlakbij kantoor. Heerlijk, zo’n frisse neus. Dan ga je aan de slag met een nieuw project. Er komt een inloopavond voor bewoners van een wijk waar de woningen grondig gerenoveerd en verduurzaamd worden. Eerder heb je een communicatieplan gemaakt. Je hebt van de huurdersbelangenvereniging gehoord, dat er best wat onrust is ontstaan. De bewoners moeten tijdelijk hun woning uit en dat heeft nogal wat impact, vooral voor de wat oudere mensen. Je maakt een eerste aanzet voor een goede Q&A, je legt contacten met de locatie en ontwikkelt een eerste opzet voor het draaiboek. Dan belt een journalist van de regionale krant. Hij wil graag vandaag nog een interview met de Regiodirecteur.

Voldaan stap je eind van de dag op je fiets, tevreden over de resultaten van vandaag. Morgen wordt weer een hele andere dag. Dan zit je in de ochtend met collega’s en projectontwikkelaars aan tafel om kennis te nemen van de eerste contouren van een groot project om woningen te gaan verduurzamen. Je hebt er nu al zin in om daar je communicatieve tanden in te zetten, weer een mooie uitdaging. En in de middag is dan het event rond het hoogste punt. Alles is geregeld, dus dat wordt zeker een succes!

Collega Adviseur Communicatie Petra vertelt:
Met deze functie kleur je de wereld een beetje mooier. Dat meen ik oprecht. Door de huurder centraal te zetten en in al je communicatie-uitingen en je hiervan bewust te zijn, maak je het verschil op thema’s als passend wonen, duurzaamheid en leefbaarheid. En dat in een dynamisch team met betrokken en meedenkende collega’s!”

Extra leuk

  • Een jaarcontract met aansluitend vast dienstverband bij goed functioneren;
  • Een mooie baan bij een organisatie met een groot maatschappelijk belang;
  • Een goed salaris, tussen de €3.876 en € 5.235 bruto per maand op basis van 36 uur (schaal J conform CAO Woondiensten);
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder:
    1. Flexibel werken, zodat een privé/werkbalans goed in te richten is;
    2. Veel mogelijkheden voor opleidingen en persoonlijke ontwikkeling;
    3. Ruimte voor eigen initiatief;
    4. Vanzelfsprekend een laptop en telefoon van de zaak.
  • De mogelijkheid om je eigen arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen, bijvoorbeeld met extra vrije dagen, een fietsenplan of bedrijfsfitness;
  • We werken hybride, dat betekent dat je zowel thuis kan werken als op kantoor. Ons moderne, lichte kantoor vlakbij Hilversum C.S. beschikt over tal van comfortabele werk- en overlegplekken. Je kan ook op de locaties Amersfoort, Amsterdam en Almere terecht.

Zijn wij een match?
Wij passen bij elkaar, wanneer je een relevante opleiding op HBO niveau hebt afgerond, aangevuld met aantoonbare ervaring in communicatie en PR. Je bent in staat om de verschillende disciplines (online, PR/woordvoering, interne en externe communicatie) samen met het team efficiënt in te zetten om onze doelgroepen te bereiken.

Jij bent een sprankelende persoonlijkheid met lef! Met voelsprieten voor verschillende belangen en de juiste boodschap, ben jij daarvoor de aangewezen persoon. Je bent een verbinder en draagt van binnenuit bij aan de organisatiedoelen. Samenwerken is je op het lijf geschreven en je hebt een gezonde dosis humor.

Bij gebleken geschiktheid plannen we zo snel mogelijk gesprekken in.

Je bent er nog!
Leuk dat je interesse hebt. Solliciteer direct, we kijken uit naar jouw sollicitatie!! 
Wil je meer weten, neem contact op met Petra van Schaik, Adviseur Communicatie regio Amersfoort, op 06-55181816.

Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Jouw collega's

  • Ik voel me hier gewoon thuis
    'Bij deze ambitieuze organisatie zijn veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Iedereen is behulpzaam, betrokken en bevlogen. Werken bij de Alliantie is als werken bij een familie!’

    Simone is doorgegroeid van teamleider Klantenservice naar manager Facilitaire Zaken.

    Simone

    manager Facilitaire Zaken
  • Geen dag hetzelfde 
    ‘Innovatieve oplossingen bedenken die een bijdrage leveren aan onze doelstellingen, dát maakt dit zo’n leuke baan! Als controller bij de Alliantie werk ik met cijfers en mensen, maar kan ik ook mijn ideeën kwijt: momenteel programmeer ik een robot die administratieve processen kan overnemen.’

     

    Sjoerd

    senior controller
  • Samenwerken en verbinden
    ‘Met gemeenten en instanties werken we samen aan de ontwikkeling en leefbaarheid van de stad. Verbinden en enthousiasmeren is wat deze baan zo leuk maakt!’

    Anne is doorgegroeid van manager afdeling Wonen naar directeur van Gooi en Vechtstreek.

    Anne

    directeur van regio Gooi en Vechtstreek
  • Talent wordt beloond
    ‘Er is veel ruimte voor eigen inbreng in het werk. Je kunt daardoor écht invloed hebben, en je talenten ontwikkelen.’

    Sandy

    teamleider VvE Diensten
  • Het sociale aspect spreekt mij aan
    ‘Mijn werk is zo leuk door de verantwoordelijkheid die ik krijg, gecombineerd met vrijheid om mijn werkzaamheden uit te voeren. En het sociale aspect: dagelijks zetten we ons in om iets te betekenen voor mensen die het minder breed hebben.’

     

    Sven

    projectmanager