Projectleider / Adviseur Duurzaamheid

}

Projectleider / Adviseur Duurzaamheid

Wil jij werken bij een woningcorporatie die prachtige nieuwbouwprojecten ontwikkelt? Dan zijn wij op zoek naar jou!

  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy 3-2-2022
  • Icon/Basic/Euro/Grey 36 uur per week
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy Hilversum
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy € 3.763 - € 5.083 bruto obv 36 uur
Start sollicitatie

Projectleider / Adviseur Duurzaamheid

Ieder mens wil prettig wonen en leven. De Alliantie helpt daarbij, met betaalbare en goede huizen in fijne buurten. We doen dit duurzaam, met als doel de aarde zo min mogelijk uit te putten. Wij zijn een diverse en inclusieve organisatie, die ruimte biedt aan en voor iedereen. Bij ons staat de huurder altijd voorop.

Bij deze mooie organisatie zoeken wij op ons hoofdkantoor in Hilversum een Projectleider/Adviseur Duurzaamheid voor 36 uur per week.

Jouw werk:  Adviseren over de beste duurzame oplossingen voor ons vastgoed!
Jij staat iedere dag met een glimlach op, want jij zoekt continue naar de beste oplossingen om ons bezit te verduurzamen. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het tot je nemen, analyseren en delen van technische kennis over duurzame oplossingen voor ons vastgoed.

De Alliantie werkt elke dag samen met ketenpartners aan het realiseren van comfortabele, veilige en gezonde woningen die in 2050 ook CO2-neutraal, aardgasloos, klimaatadaptief en circulair zijn. Jij vormt een belangrijke spil in het vertalen van deze ambitieuze opgave naar praktische handvatten voor medewerkers.

Jij helpt je collega’s in de praktijk met advies over slimme technische oplossingen, die bijdragen aan deze ambitie. Je begrijpt de materie en methodieken om duurzaamheid te meten en weet nieuwe wet- en regelgeving te vertalen naar tactisch operationeel beleid. Je begeleidt duurzame pilots als hybride of all electric warmteoplossingen, die bijdragen aan de ambities van de Alliantie én weet de opgedane kennis te vertalen in nieuwe werkprocessen.

Wat ga je doen
Jij zet strategische kaders voor het verduurzamen van onze woningen om in acties, en laat deze landen bij de interne collega’s. Daar waar nodig implementeer je nieuwe kaders en pas je bestaande processen aan. Hierbij werk je samen met andere (strategisch) adviseurs, de uitvoerende afdelingen en (keten) partners.

Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn gericht op:

  • Het tot je nemen van kennis op het themagebied duurzaamheid (denk aan de omgevingswet, energietransitie, circulariteit en klimaatadaptatie en interessante pilots) om hier vervolgens op tactisch/operationeel niveau medewerkers actief over te kunnen adviseren;
  • Het vertalen van strategisch beleid in acties op tactisch niveau in samenwerking met de uitvoerende afdelingen en de partners (denk bijvoorbeeld aan bruikbare instrumenten, procedures en richtlijnen voor de organisatie);
  • Het leiden van projecten om tactisch beleid en bijbehorende acties te implementeren in werkprocessen van medewerkers;
  • Het adviseren en ondersteunen bij de opbouw van technisch vastgoeddata als het gaat om duurzaamheidskenmerken (bijvoorbeeld NTA 8800);
  • Een actieve deelname aan verschillende overleggen/netwerkbijeenkomsten op het gerelateerde themagebied en/of het initiëren hiervan;
  • Het op verzoek opzetten van (markt)onderzoeken en het doen van concrete voorstellen voor marktonderzoek. Het verzamelen en analyseren van gegevens en deze vertalen naar bruikbare acties voor medewerkers die zich bezig houden met de uitvoering.

Extra leuk

  • Een contract voor de periode van een jaar, welke bij een goede match wordt omgezet in een vast dienstverband;
  • Een mooie baan bij een organisatie met een groot maatschappelijk belang;
  • De functie wordt ingeschaald in schaal € 3.763 tot € 5.083 o.b.v. 36 uur per week (Schaal J, conform CAO Woondiensten);
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder;  
    1. Flexibel werken, zodat een privé/werkbalans goed in te richten is  
    2. Veel mogelijkheden voor opleidingen en persoonlijke ontwikkeling  
    3. Ruimte voor eigen initiatief 
    4. Vanzelfsprekend een laptop en telefoon van de zaak 
  • De mogelijkheid om je eigen arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen, bijvoorbeeld met extra vrije dagen, een fietsenplan of bedrijfsfitness;
  • Wij werken hybride, dat betekent dat je zowel thuis kan werken als op kantoor. Ons moderne, lichte kantoor vlakbij Hilversum C.S. beschikt over tal van lichte en comfortabele werk- en overlegplekken.

Zijn wij een match ?
Als medewerker bij de Alliantie draag je bij aan een maatschappelijk belang: betaalbare, goede duurzame huizen in fijne buurten, en huurders die tevreden wonen.

Wij passen bij elkaar, wanneer je voor deze functie affiniteit met vastgoed hebt en tenminste 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie. Een technische opleiding is een pré, maar niet noodzakelijk. Je bent gericht op kwaliteit en het verbeteren hiervan, hebt affiniteit met data en bent in staat conceptueel complexe thema’s te vertalen naar de operatie.

Je kan goed communiceren en je beleeft plezier aan samenwerken. Je hebt een verbindend vermogen en een positief kritische, opbouwende en motiverende houding. Je beschikt over goede analytische- en adviesvaardigheden en bent resultaatgericht. Bovenal ben je in staat om anderen te enthousiasmeren, niet bang om je mouwen op te stropen en beschik je over doorzettingsvermogen.

Je bent er nog!
Leuk dat je interesse hebt. Solliciteer direct via de button en overtuig ons!
Wil je meer weten over deze functie, neem contact op met Tamara van de Graaf, Manager Partnerships & Innovatie, op 06-10886694 of mail naar tvandegraaf@de-alliantie.nl   

Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Een assessment kan onderdeel zijn van het selectieproces.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Jouw collega's

  • Ik voel me hier gewoon thuis
    'Bij deze ambitieuze organisatie zijn veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Iedereen is behulpzaam, betrokken en bevlogen. Werken bij de Alliantie is als werken bij een familie!’

    Simone is doorgegroeid van teamleider Klantenservice naar manager Facilitaire Zaken.

    Simone

    manager Facilitaire Zaken
  • Geen dag hetzelfde 
    ‘Innovatieve oplossingen bedenken die een bijdrage leveren aan onze doelstellingen, dát maakt dit zo’n leuke baan! Als controller bij de Alliantie werk ik met cijfers en mensen, maar kan ik ook mijn ideeën kwijt: momenteel programmeer ik een robot die administratieve processen kan overnemen.’

     

    Sjoerd

    senior controller
  • Samenwerken en verbinden
    ‘Met gemeenten en instanties werken we samen aan de ontwikkeling en leefbaarheid van de stad. Verbinden en enthousiasmeren is wat deze baan zo leuk maakt!’

    Anne is doorgegroeid van manager afdeling Wonen naar directeur van Gooi en Vechtstreek.

    Anne

    directeur van regio Gooi en Vechtstreek
  • Talent wordt beloond
    ‘Er is veel ruimte voor eigen inbreng in het werk. Je kunt daardoor écht invloed hebben, en je talenten ontwikkelen.’

    Sandy

    teamleider VvE Diensten
  • Het sociale aspect spreekt mij aan
    ‘Mijn werk is zo leuk door de verantwoordelijkheid die ik krijg, gecombineerd met vrijheid om mijn werkzaamheden uit te voeren. En het sociale aspect: dagelijks zetten we ons in om iets te betekenen voor mensen die het minder breed hebben.’

     

    Sven

    projectmanager