Senior medewerker Klantenservice

}

Senior medewerker Klantenservice

Oplossingsgerichte verbeteraar met oog voor mensen en processen

  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy 25-1-2022
  • Icon/Basic/Euro/Grey 32 - 36 uur per week
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy Hilversum
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy € 3.230 - € 3.979 bruto obv 36 uur
Start sollicitatie

Senior medewerker Klantenservice

Onze klanten willen prettig wonen en leven. De Alliantie VvE diensten is een dochteronderneming van de Alliantie en helpt daarbij door Verenigingen van Eigenaren te ontzorgen in het VvE beheer. Wij bieden financiële en bestuurlijke ondersteuning én handelen onderhoudsvragen af. Elke VvE heeft andere wensen, hier stemmen wij onze dienstverlening op af.

Bij deze mooie organisatie zoeken wij op ons hoofdkantoor in Hilversum een 

Senior Medewerker Klantenservice voor 32-36 uur per week. 

Wie zijn wij
Bij de Klantenservice is geen enkele dag hetzelfde! We leveren een belangrijke bijdrage aan de doelstellingen van de Alliantie VvE diensten: op een efficiënte en prettige manier onze klanten - de bewoners in onze VvE’s - helpen met hun vragen. We ontvangen vooral reparatieverzoeken, die we beoordelen en uitzetten bij onze leveranciers. Door het beheer van ruim 700 VvE’s met elk hun eigen wensen en smaken is het werk afwisselend! Elk contact vraagt om een oplossing op maat.
Het huidige team bestaat uit 8 klantenservicemedewerkers, die dagelijks gemiddeld 75 telefoontjes afhandelen en zo’n 200 mails. Het team bestaat voor een deel uit medewerkers met veel kennis en ervaring, en is in de operatie zelfsturend. Wel is er nog veel ruimte voor verbetering en efficiency in de bestaande processen en werkwijzen, zodat klanten nog beter geholpen kunnen worden. Daarnaast is de Alliantie VvE-diensten bezig met het vernieuwen van haar reparatieproces, wat primair impact gaat hebben op de eerste lijn klantenservice.

De wekker gaat
Jouw dag begint rustig, nog voor de eerste telefoontjes binnenkomen. In de (digitale) dagstart breng je de weersverwachting in. Een belangrijk punt! Het gaat later in de week namelijk hard waaien en regenen, dus moet de afdeling voorbereid zijn op meer telefoontjes dan normaal.
Hierna is het tijd voor een coachingsgesprek. Hier krijg je energie van: mensen in hun kracht zetten, en samen kijken waar ruime is voor verbetering. Na het gesprek is het tijd voor een koffiepauze. In de koffiecorner tref je je collega Joshua aan, Projectleider Processen & Bedrijfsvoering. Met hem wissel je ervaringen uit die van belang zijn voor de nieuwe klantreis. Natuurlijk bespreek je ook even je weekendplannen.
Vervolgens ga je op zoek naar een fijne werkplek tussen je Klantenservicecollega’s en werk je een verbeterpunt uit voor een belangrijk proces. Je merkt dat het wat drukker is in de lijn dus je besluit in overleg om in te springen met de klantverzoeken. Geen probleem voor jou, jij ziet van nature wat nodig is en gaat aan de slag!
Om 14.00 uur heb je jouw wekelijkse overleg met de Teamleider om het verloop van de week en andere zaken bij elkaar onder de aandacht te brengen. De rest van de dag werk je aan een aantal processen, waarvan je zeker weet dat deze praktischer ingericht kunnen worden en bereid je een paar coachingsgesprekken met medewerkers uit je team voor.

Jouw werk
Als onze nieuwe Senior Medewerker bij de Klantenservice coach je de medewerkers uit het team en draag je bij aan gestroomlijnde processen op verschillende deelgebieden. Verder:

  • Draai je voor ongeveer driekwart van je tijd mee in de dagelijkse operatie, waarin je zowel telefonisch als per mail klantverzoeken afhandelt. Bij pieken wordt verwacht dat je volledig mee kan draaien;
  • Ben je het eerste aanspreekpunt voor medewerkers en coach je op gesprekstechnieken, houding en gedrag, inhoudelijke kennis, het goed gebruik van de beheerkenmerken (kennisbank) en goede gespreksregistratie discipline;
  • Signaleer je als procesdeskundige knelpunten in werkprocessen en vind en implementeer je oplossingen;
  • Lever je input voor de vernieuwing van het reparatieproces en ben je verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe reparatieproces op de klantenservice. Je zorgt voor draagvlak en begeleidt de medewerkers Klantenservice in de nieuwe processen en systemen;
  • Ben je verantwoordelijk voor de compleetheid en kwaliteit van de beheerkenmerken (kennisbank) artikelen en procesinhoudelijke trainingsdocumentatie;
  • Lever je input aan de Teamleider Klantenservice ten behoeve van POB-gesprekken;

Los je (kleine) technische problemen op, die voor kunnen komen op de klantenservice, door te schakelen met de hiervoor opgestelde afdeling(en) en/of externe partijen.

Extra leuk

  • Een jaarcontract met aansluitend vast dienstverband bij goed functioneren; 
  • Een mooie baan bij een organisatie met een groot maatschappelijk belang;
  • Een goed salaris, tussen de € 3.230 en € 3.979 bruto per maand op basis van 36 uur (schaal H conform cao Woondiensten);  
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder:  
    1. Flexibel werken, zodat een privé/werkbalans goed in te richten is  
    2. Veel mogelijkheden voor opleidingen en persoonlijke ontwikkeling  
    3. Ruimte voor eigen initiatief 
    4. Vanzelfsprekend een laptop en telefoon van de zaak 
  • De mogelijkheid om je eigen arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen, bijvoorbeeld met extra vrije dagen, een fietsenplan of bedrijfsfitness;
  • Wij werken hybride, dat betekent dat je zowel thuis kan werken als op kantoor. Ons moderne, lichte kantoor vlakbij Hilversum C.S. beschikt over tal van lichte en comfortabele werk- en overlegplekken.

Zijn wij een match
Wij passen bij elkaar, wanneer je voor deze functie minimaal mbo+ werk- en denkniveau hebt. Je bent in staat om op operationeel niveau verbeteringen voor te stellen voor de Klantenservice en het team en je collega’s op positieve wijze hierin mee te nemen.
Verder ben je integer, oplossingsgericht, toegankelijk, authentiek, toon je lef en heb je humor.

Bij gebleken geschiktheid plannen wij zo snel mogelijk gesprekken in.

Je bent er nog!
Leuk dat je interesse hebt. Solliciteer direct via de button en overtuig ons!
Wil je meer weten, neem contact op met Sandy Bosmans, Teamleider Klantenservice, op 06-15885113.

Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Een assessment kan onderdeel zijn van het selectieproces. 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. 

 

Jouw collega's

  • Ik voel me hier gewoon thuis
    'Bij deze ambitieuze organisatie zijn veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Iedereen is behulpzaam, betrokken en bevlogen. Werken bij de Alliantie is als werken bij een familie!’

    Simone is doorgegroeid van teamleider Klantenservice naar manager Facilitaire Zaken.

    Simone

    manager Facilitaire Zaken
  • Geen dag hetzelfde 
    ‘Innovatieve oplossingen bedenken die een bijdrage leveren aan onze doelstellingen, dát maakt dit zo’n leuke baan! Als controller bij de Alliantie werk ik met cijfers en mensen, maar kan ik ook mijn ideeën kwijt: momenteel programmeer ik een robot die administratieve processen kan overnemen.’

     

    Sjoerd

    senior controller
  • Samenwerken en verbinden
    ‘Met gemeenten en instanties werken we samen aan de ontwikkeling en leefbaarheid van de stad. Verbinden en enthousiasmeren is wat deze baan zo leuk maakt!’

    Anne is doorgegroeid van manager afdeling Wonen naar directeur van Gooi en Vechtstreek.

    Anne

    directeur van regio Gooi en Vechtstreek
  • Talent wordt beloond
    ‘Er is veel ruimte voor eigen inbreng in het werk. Je kunt daardoor écht invloed hebben, en je talenten ontwikkelen.’

    Sandy

    teamleider VvE Diensten
  • Het sociale aspect spreekt mij aan
    ‘Mijn werk is zo leuk door de verantwoordelijkheid die ik krijg, gecombineerd met vrijheid om mijn werkzaamheden uit te voeren. En het sociale aspect: dagelijks zetten we ons in om iets te betekenen voor mensen die het minder breed hebben.’

     

    Sven

    projectmanager