2 Stagiaires Commercieel Vastgoed

}

2 Stagiaires Commercieel Vastgoed

Wil jij ook graag iets bijdragen? Kom stage lopen bij de Alliantie!

  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy 20-1-2022
  • Icon/Basic/Euro/Grey 24 - 36 uur per week
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy Hilversum
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy Gepaste vergoeding
Start sollicitatie

2 Stagiaires Commercieel Vastgoed

Bij deze innovatieve organisatie zoeken wij voor de afdeling Commercieel Vastgoed 2 Stagiaires (startdatum januari/februari 2022).

Over ons
Als woningcorporatie verhuren wij meer dan 60.000 woningen. Ongeveer 90% van ons woningaanbod is sociale huur, bestemd voor huurders met een bescheiden inkomen. Ook kwetsbare groepen in onze samenleving helpen we aan een huis. Wij willen mensen een thuis bieden, een duurzame plek die bijdraagt aan fijn wonen en leven. Nu én in de toekomst!

Naast sociale huurwoningen verhuren en verkopen wij commercieel vastgoed. Dit levert een financiële en maatschappelijke bijdrage aan een gevarieerd en passend aanbod. Dit zorgt weer voor goede en betaalbare woningen in aantrekkelijke buurten. De afdeling Commercieel vastgoed richt zich op de verhuur van Vrije Sector huurwoningen en middensegment huurwoningen, maatschappelijk en bedrijfsonroerend goed, parkeerplaatsen en verkoop.

Jouw stage-omgeving
De Alliantie bestaat uit verschillende regiobedrijven: Regiobedrijf Amersfoort, Regiobedrijf Gooi- & Vechtstreek en Regiobedrijf Amsterdam & Almere. Daarnaast zijn er twee aparte centrale bedrijfsonderdelen, die zich bezighouden met nieuwbouw en vastgoedonderhoud.

Je standplaats is Hilversum, maar wij werken flexibel. Is het handig om vanuit Amersfoort, Amsterdam, Almere of gewoon thuis te werken? Dan plan je dat lekker voor jezelf in!

Mogelijke opdrachten en stagewerkzaamheden
Er zijn verschillende uitdagende stage-onderwerpen en -werkzaamheden, waar jij je als stagiair mee bezig kan houden. Kijk gelijk of er iets voor jou tussen zit:

Je maakt kennis met de verschillende werkzaamheden die binnen een corporatie en binnen de afdeling Commercieel Vastgoed bestaan. Je zult bij alle facetten worden ingezet. Wij bieden je de gelegenheid ervaring op te doen op het gebeid van verkoop, verhuur en beheer. We zijn ook benieuwd naar jouw visie op hoe wij onze bestaande processen kunnen verbeteren en onze dienstverlening kunnen optimaliseren.

  • Verhuurmedewerker (meewerk-stage)
    Het wordt jouw taak om de (potentiële) huurders van de afdeling Commercieel Vastgoed zo goed mogelijk te woord te staan en te begeleiden waar nodig. Klant -en servicegerichtheid staat bij jou centraal en je bezit over goede mondelinge en communicatieve vaardigheden (in Nederland en Engels). Tot jouw taken behoren o.a. (potentiële) huurders te woord staan, advertenties opstellen, huurovereenkomsten opstellen, woningen passend toewijzen, opleveringen inplannen, aftersales gesprekken etc. Het betreft een echte meewerkstage, waarin je theoretische kennis kunt toepassen in de praktijk. Geen dag is hetzelfde, je steekt letterlijk de handen uit de mouwen.
  • Data-analyse en dashboards
    Data gedreven werken en informatie gebruiken om bij te sturen, ook bij ons wordt dit steeds belangrijker. Er valt nog veel te winnen in het vertalen van data naar informatie, hier kun je je mooi in vastbijten! Je gaat bijv. in kaart brengen waar de behoeftes liggen en welke trends er zijn bij bedrijfshuisvesting en de ondernemers. Aan de ene kant is er een informatiebehoefte bij de verschillende teams en aan de andere kant moet deze data en informatie dan wél beschikbaar zijn. Denk aan informatie over trends, behoeftes, woningleegstand, of over ontwikkelingen binnen een regio. De uitdaging Vraag en aanbod bij elkaar brengen door dataverzameling en -analyse.

  • Klanttevredenheid
    Tevreden huurders zijn voor ons belangrijk. Feedback is daarvoor essentieel: Hoe kunnen we leren en verbeteren door wat onze huurders ons teruggeven? Zijn er verschillen in klanttevredenheid tussen de regio’s? De uitdaging: Klantgericht werken toepassen in onze processen.
  • Procesbeheersing en risicomanagement
    We werken aan het professionaliseren van onze bedrijfsprocessen. Om dat te kunnen doen, moet er inzicht zijn in processen en risico’s. Hierbij is het actief managen van de risico’s door de afdelingen zelf het uitgangspunt en wordt de link naar de theorie over risicomanagement en/of AO/IC gelegd. De uitdaging: Het verder professionaliseren van risicomanagement en daarmee het verbeteren van processen, om ons bedrijf nog beter neer te zetten.
  • (online)marketing Commercieel Vastgoed
    De afdeling Commercieel Vastgoed adverteert haar aanbod aan woningen en bedrijfsonroerend goed op diverse kanalen, zoals Benopzoek en Funda. Hoe en waar bereiken we de juiste doelgroep voor onze woningen en plaatsen we online wel de juiste informatie? De uitdaging: Wij zijn op zoek naar concrete verbeterpunten en inzichten hoe wij onze boodschap nog beter kunnen overbrengen en de doelgroep maximaal kunnen informeren. Help jij ons hierbij?

Waar start je mee?
We bekijken samen met jou welke stage het beste aansluit bij jouw interesse en studie, in combinatie met de behoefte vanuit de Alliantie. Er is uitgebreid de kans om de organisatie en de sector te leren kennen. We zijn benieuwd naar de ideeën en indrukken die je opdoet. Naast dat je van ons kan leren, leren we ook graag van jou!

We hebben plek voor twee stagiairs. Naast de begeleiding van en samenwerking met de collega’s heb je zo ook een mede-stagiair om mee op te trekken en ervaringen uit te wisselen.

Profiel stagiair

  • HBO- of WO-opleidingsniveau. We denken aan een studie in de richting van Vastgoed/ Makelaardij, Commerciële Economie, MER en Bedrijfskunde of marketing, maar met de juiste motivatie en analytische vaardigheden is een andere studie ook mogelijk;
  • Minimaal in het 3e opleidingsjaar van de studie;
  • Minimaal 24-32 uur per week beschikbaar zijn.

Leuk om te weten! Wat bieden we jou?
Natuurlijk een hele leuke en leerzame stageplek! Daarnaast krijg je een stagevergoeding van 325 Euro bruto o.b.v. een 36-urige week. Werk je minder, dan wordt deze vergoeding naar rato verrekend.

Uiteraard krijg je een laptop en telefoon van de zaak om deze opdracht tot een mooi resultaat te brengen. Je kan thuis werken combineren met het werken op ons regiokantoor in Amersfoort (5 minuten fietsen van C.S.) of in mindere mate op ons hoofdkantoor in Hilversum (loopafstand van C.S.). Als je op kantoor werkt, dan vergoeden we jouw reiskosten o.b.v. onze CAO - mits je geen OV-jaarkaart hebt.

Is dit jouw droomopdracht?
Hartstikke leuk! Stuur bij jouw sollicitatie een motivatie (en CV) mee en laat daarin sowieso weten welke studie/opleiding je volgt.
Heb je vragen, neem contact op met Denise van Ginkel, Sr. Medewerker, op 06-51598048 of Valérie Bakker, Sr. Medewerker, op 06-20928418.

Acquisitie naar aanleiding van deze stage opdracht wordt niet op prijs gesteld.

Jouw collega's

  • Ik voel me hier gewoon thuis
    'Bij deze ambitieuze organisatie zijn veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Iedereen is behulpzaam, betrokken en bevlogen. Werken bij de Alliantie is als werken bij een familie!’

    Simone is doorgegroeid van teamleider Klantenservice naar manager Facilitaire Zaken.

    Simone

    manager Facilitaire Zaken
  • Geen dag hetzelfde 
    ‘Innovatieve oplossingen bedenken die een bijdrage leveren aan onze doelstellingen, dát maakt dit zo’n leuke baan! Als controller bij de Alliantie werk ik met cijfers en mensen, maar kan ik ook mijn ideeën kwijt: momenteel programmeer ik een robot die administratieve processen kan overnemen.’

     

    Sjoerd

    senior controller
  • Samenwerken en verbinden
    ‘Met gemeenten en instanties werken we samen aan de ontwikkeling en leefbaarheid van de stad. Verbinden en enthousiasmeren is wat deze baan zo leuk maakt!’

    Anne is doorgegroeid van manager afdeling Wonen naar directeur van Gooi en Vechtstreek.

    Anne

    directeur van regio Gooi en Vechtstreek
  • Talent wordt beloond
    ‘Er is veel ruimte voor eigen inbreng in het werk. Je kunt daardoor écht invloed hebben, en je talenten ontwikkelen.’

    Sandy

    teamleider VvE Diensten
  • Het sociale aspect spreekt mij aan
    ‘Mijn werk is zo leuk door de verantwoordelijkheid die ik krijg, gecombineerd met vrijheid om mijn werkzaamheden uit te voeren. En het sociale aspect: dagelijks zetten we ons in om iets te betekenen voor mensen die het minder breed hebben.’

     

    Sven

    projectmanager