}

Assetmanager

Analytische adviseur met overtuigingskracht, brede vastgoedkennis en ervaring in property management.

  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy 28-12-2021
  • Icon/Basic/Euro/Grey 36 uur per week
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy Amersfoort
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy € 4.466 - € 6.205 bruto obv 36 uur
Start sollicitatie

Assetmanager

Bij deze mooie organisatie zoeken wij voor ons regiokantoor Amersfoort een

Assetmanager voor 36 uur per week (werkgebied Amersfoort)

Jouw werk
Jij gaat iedere dag met plezier naar je werk, omdat jij het vastgoedbezit optimaal laat renderen, zowel financieel als volkshuisvestelijk. Op basis van markt- en vastgoedinformatie analyseer je de prestaties van het bezit en stuur je in ontwikkeling van nieuwbouw of bestaand bezit, dispositie en onderhoud. Als Assetmanager draag je de verantwoordelijkheid over een vastgoedportefeuille van ongeveer 7.000 woningen in de regio Amersfoort.

Samen met een collega assetmanager vertaal je de portefeuilledoelstellingen naar concreet complexbeleid en (des)investeringsvoorstellen. Je bent opdrachtgever voor onderhoud en ontwikkeling (productiehuizen) voor investerings- en onderhoudsprogramma’s. Je stuurt op kosten en opbrengsten en hebt een regierol richting het property management. Je zorgt voor afstemming binnen het regiobedrijf, de andere regiobedrijven en je onderhoudt contacten met externe stakeholders. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de jaarlijkse waardering van het vastgoed.

Veelvoorkomende werkzaamheden:

  • Uitwerken van de (maatschappelijke) opgave voor jouw deelportefeuille;
  • Sturing op rendement, kwaliteit en groei van de portefeuille;
  • Registratie en analyse van de prestatie van het vastgoed;
  • Het opstellen en actualiseren van complex (beheer) plannen en vervolgens dit goed laten landen in de begroting;
  • Het vaststellen van huurverhogingen en de markthuren;
  • Opstellen van waardering van het vastgoed;
  • Het (laten) opstellen van investeringsvoorstellen.


De wekker gaat
Je pakt eerst jouw agenda en to-do lijst erbij, wat staat er vandaag allemaal in de planning? Hoe kunnen we deze week het assetmanagement verder verbeteren? Waar kunnen we elkaar helpen? 

Je begint deze dag met een rendabel investeringsvoorstel: een complex in de regio staat op de rol om verduurzaamd te worden, maar de woningplattegronden zijn niet goed. Het complex wordt lastig verhuurd en er zijn veel technische problemen. Misschien is het beter om een andere tactiek toe te passen. Aan jou de taak de directie te overtuigen van het gekozen scenario! 

Aan het eind van de ochtend bezoek je drie potentiële ontwikkellocaties en heb je een gesprek met de ontwikkelaar. Waar kan worden uitgebreid, wat voor concepten kunnen worden toegepast en hoe krijg je het rendabel? In de middag schuif je aan bij het MT voor een korte presentatie over de herijking van de verkoopvijver. Recent is het nieuwe portefeuilleplan vastgesteld en de doelstelling voor de verkoop van woningen is iets aangescherpt. De afgelopen maanden heb je met je collega Assetmanager bepaald welke woningen verkocht worden en welke niet.

Na afloop van de bijeenkomst word je aangeschoten door een Gebiedscoördinator. Ze is benaderd door een zorginstelling, die graag een lift in hun gebouw wil aanleggen, omdat hun bewoners steeds slechter ter been zijn. Samen bespreken jullie wat nodig is om het uit te werken. Je belooft dat je er morgen uitgebreider op terug komt, dan heb je weer een hele andere dag met nieuwe uitdagingen.

Extra leuk 

  • Een jaarcontract met aansluitend vast dienstverband bij goed functioneren;    
  • Een mooie baan bij een organisatie met een groot maatschappelijk belang;
  • Een goed salaris, tussen de € 4.466 en € 6.205 bruto per maand op basis van 36 uur (schaal L conform CAO Woondiensten);   
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder;    
    1. Flexibel werken, zodat een privé/werkbalans goed in te richten is    
    2. Veel mogelijkheden voor opleidingen en persoonlijke ontwikkeling    
    3. Ruimte voor eigen initiatief   
    4. Vanzelfsprekend een laptop en telefoon van de zaak   
  • De mogelijkheid om je eigen arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen, bijvoorbeeld met extra vrije dagen, een fietsenplan of bedrijfsfitness;
  • Wij werken hybride, dat betekent dat je zowel thuis kan werken als op kantoor. Ons moderne, lichte kantoor vlakbij Hilversum C.S. beschikt over tal van lichte en comfortabele werk- en overlegplekken.


Zijn wij een match

Als medewerker bij de Alliantie draag je bij aan een maatschappelijk belang: betaalbare, goede huizen in fijne buurten, en huurders die tevreden wonen.

Wij passen bij elkaar, wanneer je WO werk- en denkniveau hebt en een opleiding hebt gevolgd in bijvoorbeeld de richting Bouwkunde, Bedrijfskunde of MRE. Daarnaast zien wij graag een aantal jaren werkervaring in een soortgelijke functie (bij voorkeur ervaring met vastgoed als beleggingsobject en/of woningportefeuilles) terug.

Verder:

  • Kan je goed samenwerken en op een heldere wijze overtuigend communiceren, je denkt in scenario’s en kansen;
  • Kan je goed plannen en organiseren;
  • Neem je verantwoordelijkheid en de leiding in de exploitatie van het vastgoed;
  • Durf je een onafhankelijke positie in te nemen en beschik je over uitstekende adviesvaardigheden;
  • Zijn jouw analytische en cijfermatige kwaliteiten bovengemiddeld.

 Bij gebleken geschiktheid zullen wij zo snel mogelijk een eerste gesprek inplannen.

Je bent er nog!
Leuk dat je interesse hebt. Solliciteer direct via de button en overtuig ons!
Wil inhoudelijk meer weten, neem dan contact op met Wolter Odding, Assetmanager, op 06-15 88 50 75.


Een assessment kan onderdeel zijn van het selectieproces. 

Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Jouw collega's

  • Ik voel me hier gewoon thuis
    'Bij deze ambitieuze organisatie zijn veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Iedereen is behulpzaam, betrokken en bevlogen. Werken bij de Alliantie is als werken bij een familie!’

    Simone is doorgegroeid van teamleider Klantenservice naar manager Facilitaire Zaken.

    Simone

    manager Facilitaire Zaken
  • Geen dag hetzelfde 
    ‘Innovatieve oplossingen bedenken die een bijdrage leveren aan onze doelstellingen, dát maakt dit zo’n leuke baan! Als controller bij de Alliantie werk ik met cijfers en mensen, maar kan ik ook mijn ideeën kwijt: momenteel programmeer ik een robot die administratieve processen kan overnemen.’

     

    Sjoerd

    senior controller
  • Samenwerken en verbinden
    ‘Met gemeenten en instanties werken we samen aan de ontwikkeling en leefbaarheid van de stad. Verbinden en enthousiasmeren is wat deze baan zo leuk maakt!’

    Anne is doorgegroeid van manager afdeling Wonen naar directeur van Gooi en Vechtstreek.

    Anne

    directeur van regio Gooi en Vechtstreek
  • Talent wordt beloond
    ‘Er is veel ruimte voor eigen inbreng in het werk. Je kunt daardoor écht invloed hebben, en je talenten ontwikkelen.’

    Sandy

    teamleider VvE Diensten
  • Het sociale aspect spreekt mij aan
    ‘Mijn werk is zo leuk door de verantwoordelijkheid die ik krijg, gecombineerd met vrijheid om mijn werkzaamheden uit te voeren. En het sociale aspect: dagelijks zetten we ons in om iets te betekenen voor mensen die het minder breed hebben.’

     

    Sven

    projectmanager