Veiligheidsdeskundige

}

Veiligheidsdeskundige

Resultaatgerichte doorzetter met oog voor hoofd- en bijzaken.

  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy 27-12-2021
  • Icon/Basic/Euro/Grey 36 uur per week
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy Hilversum
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy € 4.141 - € 5.597 bruto obv 36 uur
Start sollicitatie

Veiligheidsdeskundige

Ieder mens wil prettig wonen en leven. De Alliantie helpt daarbij, met betaalbare en goede huizen in fijne buurten. We doen dit duurzaam, met als doel de aarde zo min mogelijk uit te putten. Wij zijn een diverse en inclusieve organisatie, die ruimte biedt aan en voor iedereen. Bij ons staat de huurder altijd voorop!

Bij deze mooie organisatie zoeken wij op ons hoofdkantoor in Hilversum een

Veiligheidsdeskundige voor 36 uur per week.

Jouw werk:  een nieuwe functie binnen de Alliantie!
Borging van veiligheid in brede zin staat volop in de belangstelling, zowel vanwege de vele ongelukken in de bouw als door de nieuwe wet- en regelgeving. Als opdrachtgever voor het onderhouden, verbeteren en bouwen van een groot aantal woningen hebben wij hier een belangrijk verantwoordelijkheid in. De Veiligheidsdeskundige is een nieuwe functie binnen onze organisatie, gericht op het verbeteren van de borging van veiligheid tijdens de voorbereiding en uitvoering van bouwwerkzaamheden door onze productiehuizen Vastgoedonderhoud en Ontwikkeling BV.

Wat ga je doen
Je bent sparringpartner voor beide productiehuizen en in het bijzonder voor de medewerkers in een VGCO-rol (Veiligheids- en Gezondheidscoördinator Ontwerpfase), de ontwikkel- en projectmanagers, de Kwaliteit-coördinatoren van Vastgoedonderhoud en de Kwaliteitscontroleurs van Ontwikkeling BV. Je bent op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving in het bouwproces, met name de Arbowet en het Arbobesluit. Je rapporteert aan de Managementteams van de twee productiehuizen.

Jouw belangrijkste werkzaamheden:

  • Je vertaalt wet- en regelgeving en de ambities van de Alliantie door naar tactisch/ operationeel beleid op thema’s als veiligheid, Arbowetgeving en RI&E;
  • Je bent portefeuillehouder van diverse veiligheids-, gezondheids- en milieu thema’s. Je hebt inzicht in veiligheidsvraagstukken, begeleidt deze en geeft opdracht aan Kwaliteit Coördinatoren/ Controleurs tot het uitvoeren van audits op veiligheidsonderwerpen;
  • Je coördineert het proces van menings- en besluitvorming bij het maken van (strategische) beleidskeuzes op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu. Denk daarbij aan het creëren van bewustwording en draagvlak binnen beide productiehuizen en andere in- en externe stakeholders;
  • Je organiseert themabijeenkomsten, trainingen en workshops voor beide productiehuizen, gericht op het toepassen van het veiligheidsbeleid;
  • Je zorgt ervoor, dat medewerkers beschikken over de juiste kennis en tools, zodat zij er zeker van zijn dat uitvoerende partners en leveranciers de veiligheidsborging tijdens de uitvoering van projecten op orde hebben;
  • Je bent sparringpartner voor directies, managementteams, ontwikkel- en projectmanagers en andere stakeholders bij keuzes en afwegingen over diverse veiligheidsaspecten bij de ontwikkeling, realisatie en beheer van vastgoedprojecten, zodat er evenwichtige keuzes kunnen worden gemaakt tussen verschillende belangen (productiviteit, voortgang, budget, huurders etc.);
  • Je informeert en rapporteert aan de managementteams van de twee productiehuizen over de realisatie van de doelen en ambities op het gebied van veiligheid in de meest brede zin en zorgt dat eventuele issues, vraagstukken, problemen worden besproken en opgelost.

Wie ben jij
Jij bent een spin in het web en een voortrekker. Je onderscheidt hoofd- en bijzaken en maakt ingewikkelde dingen simpel. Vanuit een helicopterview volg je de hoofdlijnen en weet tijdig op detailniveau structuur aan te brengen. Je bent een netwerker en legt gemakkelijk contact - intern en extern. Je bent gewend om projecten te trekken, stuurt op voortgang en resultaat. Je leidt graag bijeenkomsten en bent proactief. Je beschikt over goede analytische- en advies-vaardigheden en bent resultaatgericht. Bovenal ben je in staat om anderen te enthousiasmeren, niet bang om je mouwen op te stropen en beschik je over doorzettingsvermogen.

Extra leuk

  • Een contract voor de periode van een jaar, welke bij een goede match wordt omgezet in een vast dienstverband;
  • Een mooie baan bij een organisatie met een groot maatschappelijk belang;
  • De functie wordt ingeschaald in schaal €4.466 tot €6.205 o.b.v. 36 uur per week (Schaal L conform CAO Woondiensten);
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:
    1. Flexibel werken, zodat een privé/werkbalans goed in te richten is
    2. Veel mogelijkheden voor opleidingen en persoonlijke ontwikkeling
    3. Ruimte voor eigen initiatief
    4. Een laptop en telefoon van de zaak. 
  • De mogelijkheid om je eigen arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen, bijvoorbeeld met extra vrije dagen, een fietsenplan of bedrijfsfitness;
  • Wij werken hybride, dat betekent dat je zowel thuis kan werken als op kantoor. Ons moderne, lichte kantoor vlakbij Hilversum C.S. beschikt over tal van lichte en comfortabele werk- en overlegplekken.

Zijn wij een match ?
Als medewerker bij de Alliantie draag je bij aan een maatschappelijk belang: betaalbare, goede huizen in fijne buurten, en huurders die tevreden wonen. 

Wij passen bij elkaar wanneer je voor deze functie de opleiding Hogere Veiligheidskunde hebt afgerond en tenminste 2 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie. Kennis en ervaring van woningcorporaties en in het bijzonder van de bouwsector is een pré. Je bent analytisch, proactief en een netwerker.

Je bent er nog!
Leuk dat je interesse hebt! Wil je meer weten, neem contact op met Tamara van de Graaf, Manager Partnerships & Innovatie, op 06-10886694 of tvandegraaf@de-alliantie.nl

Wij vinden het belangrijk om te onderzoeken of we bij elkaar passen. Daarom gaat solliciteren bij ons via een online kennismakingsreis. Druk op de "Start sollicitatie” knop en laat je gegevens achter. Je ontvangt direct een uitnodiging om jouw sollicitatie te beginnen.*

*check je spam of junkfolder, soms komt de mail daar terecht.

Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Deze vacature staat zowel intern als extern tegelijkertijd uit. Bij gebleken geschiktheid gaan interne kandidaten voor.

Jouw collega's

  • Ik voel me hier gewoon thuis
    'Bij deze ambitieuze organisatie zijn veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Iedereen is behulpzaam, betrokken en bevlogen. Werken bij de Alliantie is als werken bij een familie!’

    Simone is doorgegroeid van teamleider Klantenservice naar manager Facilitaire Zaken.

    Simone

    manager Facilitaire Zaken
  • Geen dag hetzelfde 
    ‘Innovatieve oplossingen bedenken die een bijdrage leveren aan onze doelstellingen, dát maakt dit zo’n leuke baan! Als controller bij de Alliantie werk ik met cijfers en mensen, maar kan ik ook mijn ideeën kwijt: momenteel programmeer ik een robot die administratieve processen kan overnemen.’

     

    Sjoerd

    senior controller
  • Samenwerken en verbinden
    ‘Met gemeenten en instanties werken we samen aan de ontwikkeling en leefbaarheid van de stad. Verbinden en enthousiasmeren is wat deze baan zo leuk maakt!’

    Anne is doorgegroeid van manager afdeling Wonen naar directeur van Gooi en Vechtstreek.

    Anne

    directeur van regio Gooi en Vechtstreek
  • Talent wordt beloond
    ‘Er is veel ruimte voor eigen inbreng in het werk. Je kunt daardoor écht invloed hebben, en je talenten ontwikkelen.’

    Sandy

    teamleider VvE Diensten
  • Het sociale aspect spreekt mij aan
    ‘Mijn werk is zo leuk door de verantwoordelijkheid die ik krijg, gecombineerd met vrijheid om mijn werkzaamheden uit te voeren. En het sociale aspect: dagelijks zetten we ons in om iets te betekenen voor mensen die het minder breed hebben.’

     

    Sven

    projectmanager