Beheerder Wonen

}

Beheerder Wonen

Sociale en gedreven verbinder die graag klaarstaat voor de huurder.

  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy 8-12-2021
  • Icon/Basic/Euro/Grey 28 uur per week
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy Almere
  • Icon/Basic/Euro/Grey Copy € 3.230 - € 3.979 bruto obv 36 uur
Start sollicitatie

Beheerder Wonen

Ieder mens wil prettig wonen en leven. De Alliantie helpt daarbij, met betaalbare en goede huizen in fijne buurten. We doen dit duurzaam, met als doel de aarde zo min mogelijk uit te putten. Wij zijn een diverse en inclusieve organisatie, die ruimte biedt aan en voor iedereen. Bij ons staat de huurder altijd voorop.

Bij deze mooie organisatie zijn wij voor ons Regiobedrijf Amsterdam/Almere op zoek naar een

Beheerder Wonen voor 28 uur per week, standplaats Almere.
(deze functie staat in eerste instantie uit voor de periode van één jaar)

Jouw werk
Jij gaat iedere dag fluitend naar je werk! Geen dag is hetzelfde en jij vindt het heerlijk om de verantwoordelijkheid te hebben over jouw eigen wijk/buurt. Daarnaast spring je soms in op projecten van collega’s in een ander gebied. Als visitekaartje van de Alliantie ben je in ‘jouw’ wijk het eerste aanspreekpunt voor woonzaken als overlast, woonfraude en leefbaarheid. Jouw rol in een notendop:

  • Jij bent de ogen en oren van de wijk. Je denkt mee over verbeteringen en helpt bewoners met hun vragen op weg. Je weet de juiste collega te vinden binnen de Alliantie of door te verwijzen naar je (wijk)netwerk;
  • Je let erop dat portieken schoon, heel en veilig zijn en lost technische en sociale problemen op. Ook weet je de juiste toon te vinden om bewoners aan te spreken op ongewenst leef- of woongedrag;
  • Je bent sociaal en een verbinder. Je werkt nauw samen met de Gebiedscoördinatoren en Opzichters, maar ook het netwerk dat je opbouwt in de wijk, zoals buurtbemiddeling, politie en de gemeente;
  • Samen met de Gebiedscoördinator werk je – als dat nodig is - aan het gebiedsplan om de leefbaarheid in de wijk te vergroten;
  • Je verzorgt bezichtigingen van vrijgekomen woningen die doorverhuurd kunnen worden, begeleidt de huurder die verhuist en regelt de overdracht met de nieuwe huurder;
  • Je werkt samen in een mutatieteam, samen zorg je ervoor dat alles goed verloopt rondom een woning.

De wekker gaat
Je checkt als eerste je voortdurend veranderende agenda. Vandaag heb je twee woningbezichtigingen met mogelijke huurders, sluit je een huurcontract af, en er is open huis van een verhuurbare woning. Dat wordt weer een afwisselende dag! Eind van de ochtend heb je een overleg met collega-Beheerders Wonen, opzichters en een aannemer. Duidelijke afspraken zorgen ervoor dat processen en samenwerkingen goed lopen!

Na de lunch ga je langs bij een huurder met een huurachterstand, die maar niet reageert op verzoeken van de Medewerker Huurincasso. Ook jouw poging tot contact lukt niet, je koppelt dit terug aan je collega. Onderweg kom je een bewoner tegen die je vaker hebt gesproken. Je maakt een praatje, zo weet je gelijk wat er speelt in de buurt!

Digitaal is handig en persoonlijk contact belangrijk: tijd voor een kop koffie met een collega, die je al te lang niet gezien hebt. Na het tekenen van een huurcontract en het open huis, werk je je terugbelverzoeken en administratie bij. De dag is weer anders gelopen dan gedacht, maar je bent tevreden met de resultaten die je hebt geboekt!

 

Wat bieden wij?

  • Een mooie, sociale en betrokken uitdaging voor de periode van ten minste één jaar;
  • Een goed salaris, tussen de € 3.230 en € 3.979 bruto per maand op basis van 36 uur (schaal H conform CAO Woondiensten);
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder;
    1. Flexibel werken, zodat een privé/werkbalans goed in te richten is
    2. Veel mogelijkheden voor opleidingen en persoonlijke ontwikkeling
    3. Ruimte voor eigen initiatief
    4. Vanzelfsprekend een laptop en telefoon van de zaak
  • De mogelijkheid om je eigen arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen, bijvoorbeeld met extra vrije dagen, een fietsenplan of bedrijfsfitness;
  • Wij werken hybride, dat betekent dat je zowel thuis kan werken als op kantoor. Ons moderne en lichte kantoor beschikt over tal van lichte en comfortabele werk- en overlegplekken.

Wie ben jij?
Als medewerker bij de Alliantie draag je bij aan een maatschappelijk belang: betaalbare, goede huizen in fijne buurten, en huurders die tevreden wonen. Wij passen bij elkaar, als je voor deze functie een afgeronde MBO+ opleiding meeneemt of een aantal jaren relevante werkervaring hebt. Competenties als klantgerichtheid, samenwerken en goed kunnen communiceren, vinden we belangrijk. Bij voorkeur heb je ervaring met het verhuur- en mutatieproces en kennis van AX en WoningNet.

Het is belangrijk dat je basiskennis hebt van het huurrecht, woonruimteverdelingsregels en woningNet, werkproces inspectie, Alliantiebeleid m.b.t. woonfraude, incasso, overlast en basis kwaliteitbeheer, én kan omgaan met overlastgevallen (gesprekstechniek).

De vrijdag wordt vooralsnog een van jouw vaste werkdagen. Daarnaast heb je een geldig rijbewijs B. Af en toe is het noodzakelijk in de avonduren en incidenteel in het weekend te werken. Indien daar sprake van is, zijn verschoven werktijden van toepassing.

Bij gebleken geschiktheid plannen wij zo snel mogelijk gesprekken in.

Je bent er nog!
Leuk dat je interesse hebt. Wil je inhoudelijk meer weten over deze functie, neem contact op met Sebastian Benner, Senior Gebiedscoördinator, op telefoonnummer 06-53709957.

Wij vinden het belangrijk om te onderzoeken of we bij elkaar passen. Daarom gaat solliciteren bij ons via een online kennismakingsreis. Druk op de "Start sollicitatie” knop en laat je gegevens achter. Je ontvangt direct een uitnodiging om jouw sollicitatie te beginnen.*

*check je spam of junkfolder, soms komt de mail daar terecht.

Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. 

Jouw collega's

  • Ik voel me hier gewoon thuis
    'Bij deze ambitieuze organisatie zijn veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Iedereen is behulpzaam, betrokken en bevlogen. Werken bij de Alliantie is als werken bij een familie!’

    Simone is doorgegroeid van teamleider Klantenservice naar manager Facilitaire Zaken.

    Simone

    manager Facilitaire Zaken
  • Geen dag hetzelfde 
    ‘Innovatieve oplossingen bedenken die een bijdrage leveren aan onze doelstellingen, dát maakt dit zo’n leuke baan! Als controller bij de Alliantie werk ik met cijfers en mensen, maar kan ik ook mijn ideeën kwijt: momenteel programmeer ik een robot die administratieve processen kan overnemen.’

     

    Sjoerd

    senior controller
  • Samenwerken en verbinden
    ‘Met gemeenten en instanties werken we samen aan de ontwikkeling en leefbaarheid van de stad. Verbinden en enthousiasmeren is wat deze baan zo leuk maakt!’

    Anne is doorgegroeid van manager afdeling Wonen naar directeur van Gooi en Vechtstreek.

    Anne

    directeur van regio Gooi en Vechtstreek
  • Talent wordt beloond
    ‘Er is veel ruimte voor eigen inbreng in het werk. Je kunt daardoor écht invloed hebben, en je talenten ontwikkelen.’

    Sandy

    teamleider VvE Diensten
  • Het sociale aspect spreekt mij aan
    ‘Mijn werk is zo leuk door de verantwoordelijkheid die ik krijg, gecombineerd met vrijheid om mijn werkzaamheden uit te voeren. En het sociale aspect: dagelijks zetten we ons in om iets te betekenen voor mensen die het minder breed hebben.’

     

    Sven

    projectmanager