Door corona werken we anders. Onze balies zijn gesloten. Je kan een reparatie zelf online aanvragen. Regel je woonzaken gemakkelijk in Mijn Alliantie of neem contact op via chat of telefoon.
Vacature overzicht

Lid en plaatsvervangend lid onafhankelijke klachtencommissie

Lid en plaatsvervangend lid onafhankelijke klachtencommissie

Wil jij werken bij een woningcorporatie die prachtige nieuwbouwprojecten ontwikkelt? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Icon/Basic/Euro/Grey Copy 3-8-2020
Icon/Basic/Euro/Grey Copy Hilversum e.o.
Icon/Basic/Euro/Grey Variabel
Icon/Basic/Euro/Grey Copy Gepaste vergoeding

Lid en plaatsvervangend lid onafhankelijke klachtencommissie

Wij zoeken een

lid en een plaatsvervangend lid onafhankelijke klachtencommissie.

Woningcorporaties bieden huurders en woningzoekenden de mogelijkheid om kosteloos een klacht in te dienen bij een onafhankelijke klachtencommissie, als de interne klachtbehandeling niet tot de gewenste oplossing leidt. De commissie komt periodiek bij elkaar voor de behandeling van ontvankelijke klachten in een hoorzitting. Een klacht kan gaan over een handelen of nalaten van de Alliantie. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met de behandeling van reparatieverzoeken, een overlastdossier of over bejegening. Na een hoorzitting geeft de klachtencommissie de directie advies over de afhandeling van de desbetreffende klacht.

Jouw werk
Het lid én plaatsvervangend lid dat wij zoeken nemen op voordracht van de huurdersorganisatie HBVA zitting in de klachtencommissie.
Als lid van de klachtencommissie woon je in principe iedere zitting van de klachtencommissie bij, tezamen met de voorzitter en het andere commissielid. Als plaatsvervangend lid ben je beschikbaar om een zitting bij te wonen indien het reguliere lid niet beschikbaar is. Als commissielid bestudeer je voorafgaand aan een zitting de relevante stukken, bespreek je de klacht op de zitting met de klager en de betrokken medewerker van de Alliantie en kom je samen met de andere commissieleden tot een advies aan de Alliantie.
De klachtencommissie bestaat uit een voorzitter, twee leden, twee plaatsvervangende leden en een secretaris. De helft van de (plaatsvervangende) leden wordt voorgedragen door de Alliantie, de andere helft door huurdersorganisatie HBVA. De leden zijn onafhankelijk van de Alliantie.

Wie ben jij
Jij bent voor een periode van in ieder geval 4 jaar beschikbaar om deel uit te maken van de klachtencommissie. Je bent als gewoon lid circa 12 keer per jaar op werkdagen tijdens kantooruren een dagdeel beschikbaar voor hoorzittingen, die kunnen plaatsvinden in Hilversum, Amsterdam, Almere of Amersfoort. Als plaatsvervangend lid ben je hiervoor incidenteel beschikbaar.

Verder beschik je over de volgende kwaliteiten:

  • Je bent in staat tot onafhankelijke, onpartijdige en objectieve oordeelsvorming;
  • Je hebt maatschappelijke ervaring en bent maatschappelijk betrokken;
  • Je hebt bij voorkeur concrete ervaring met het functioneren in een bestuurlijk orgaan;
  • Je bent in staat complexe vraagstukken te overzien en te analyseren;
  • Je hebt tenminste HBO werk- en denkvermogen;
  • Je hebt bij voorkeur binding met het werkgebied van de corporatie;
  • Je bent in staat voldoende afstand te bewaren ten opzichte van de organisatie en de klager;
  • Je hebt affiniteit met de sector volkshuisvesting;
  • Je bent bereid je te committeren aan het reglement van de klachtencommissie;
  • Je onderschrijft de beginselen uit de Aedes Governance code;
  • Jij, en leden van jouw familie tot in de tweede graad, staan (of stonden in het verleden) niet in een zodanige relatie tot de Alliantie dat je niet geacht kan worden onafhankelijk te zijn. Hiervoor volgt een toets aan concrete vereisten.

Wat bieden wij
Je ontvangt een vergoeding voor de reiskosten en een onkostenvergoeding van € 100,- per zaak, die op een zitting wordt behandeld. Het aantal zaken dat per zitting wordt behandeld varieert.

Interesse?
Reageer via de "solliciteer direct" button en stuur bij jouw sollicitatie een motivatiebrief en CV mee. Reageren kan tot uiterlijk 3 augustus 2020!
Wil je meer weten, dan kun je contact opnemen met Nils Hartmans, bedrijfsjurist, op telefoonnummer 06-12670465.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Jouw collega's

  • Ik voel me hier gewoon thuis
    ‘Werken bij de Alliantie is als werken bij een familie! Bij deze ambitieuze organisatie is er veel tijd en aandacht voor elkaar. Iedereen is even behulpzaam, betrokken en bevlogen. Bovendien zijn er veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling.’

    Simone is doorgegroeid naar de functie van facility manager.

    Simone

    Facility manager
  • Geen dag hetzelfde 
    ‘Innovatieve oplossingen bedenken die een bijdrage leveren aan onze doelstellingen, dát maakt dit zo’n leuke baan! Als controller bij de Alliantie werk ik met cijfers en mensen, maar kan ik ook mijn ideeën kwijt: momenteel programmeer ik een robot die administratieve processen kan overnemen.’

     

    Sjoerd

    senior controller
  • Samenwerken en verbinden
    Als Manager Wonen stuur ik onze professionals aan in de wijken van onze hoofdstad. Met gemeenten en instanties werken we samen aan de ontwikkeling en leefbaarheid van de stad. Verbinden en enthousiasmeren is wat deze baan zo leuk maakt!’

    Anne is doorgegroeid naar Directeur Gooi & Vecht binnen de Alliantie.

    Anne Oosterbaan

    Manager Wonen
  • Talent wordt beloond
    ‘Er is veel ruimte voor eigen inbreng in het werk. Je kunt daardoor écht invloed hebben, en je talenten ontwikkelen.’

    Sandy Bosmans

    senior medewerker klantenservice
  • Het sociale aspect spreekt mij aan
    ‘Het leuke van mijn werk is de verantwoordelijkheid die ik krijg, gecombineerd met vrijheid om mijn werkzaamheden uit te voeren. En het sociale aspect: dagelijks zetten we ons in om iets te betekenen voor mensen die het minder breed hebben.’

     

    Sven

    projectmanager