Door corona werken we anders. Onze balies zijn gesloten. Je kan een reparatie zelf online aanvragen. Regel je woonzaken gemakkelijk in Mijn Alliantie of neem contact op via chat of telefoon.
Vacature overzicht

Manager Inkoop

Manager Inkoop

Coachende manager die team inkoop naar een hoger plan tilt

Icon/Basic/Euro/Grey Copy 24-7-2020
Icon/Basic/Euro/Grey Copy Hilversum
Icon/Basic/Euro/Grey 36 uur per week
Icon/Basic/Euro/Grey Copy € 4.766 - € 6.811 bruto obv 36 uur

Manager Inkoop

Ieder mens wil prettig wonen en leven. De Alliantie helpt daarbij, met betaalbare en goede huizen in fijne buurten. We doen dit duurzaam, zonder de aarde en haar natuurlijke bronnen uit te putten. Bij ons staat de huurder altijd voorop!.

Bij deze mooie organisatie zoeken wij op ons hoofdkantoor in Hilversum een 

Manager Inkoop voor 36 uur per week. 

Jouw werk
Jij start elke dag fluitend op, want in deze functie sta je aan het roer van de verdere professionalisering van de afdeling Inkoop. De afdeling Inkoop is verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de inkoopfunctie binnen de Alliantie en het faciliteren van de bedrijfsonderdelen om contract- en leveranciersmanagement vorm te geven. Vanuit hier wordt de tactische inkoop voor de bedrijfsonderdelen, regiefunctie voor het contract- en leveranciersmanagement, én het contractbeheer vormgegeven. De afdeling Inkoop heeft een centrale positie binnen de organisatie en is gepositioneerd onder de bestuurder Financiën en Bedrijfsvoering. In de dagelijkse praktijk werkt de afdeling dicht op de bedrijfsonderdelen die ze ondersteunen.
In deze nieuwe functie geef je leiding aan het team Inkoop met als doel om samen een kwaliteitsslag te maken, waardoor Inkoop een betere positie kan innemen, wat de dienstverlening aan onze huurder ten goede komt. Als faciliterende, coachende en inspireerde manager is het jouw tweede natuur om een verbinder te zijn en weet je jouw team te coachen tijdens dit veranderproces. Naast de leidinggevende rol werk je samen met het team aan onder andere het verder inrichten van contract- en leveranciersmanagement, én het uitbouwen en borgen van samenwerkingsverbanden met marktpartijen op het gebied van innovatie en marktontwikkeling. 

Het team Inkoop bestaat uit twee senior inkopers, twee inkopers en een contractbeheerder.

De wekker gaat  
Als gesprekspartner voor de directie adviseer je de bedrijfsonderdelen op strategisch niveau, bijvoorbeeld over innovatieve, strategische samenwerkingsverbanden. Jouw dag is elk dag anders, en je hebt contact met verschillende collega's en afdelingen. Enkele highlights uit jouw dagelijks werk:

  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en professionaliseren van de afdeling, die past bij de ambities van de Alliantie en is voorzien van voldoende kennis en kwaliteit;
  • Je bent actief bezig met het ontwikkelen van beleid, infrastructuur, inregelen van systemen en inkoop-control;
  • Je vervult de rol van inkoopstrateeg. waarbij je je bezig houdt met vragen als: Hoe werken wij samen met de markt?
  • Je hebt een actueel zicht op wat de Alliantie op de markt wil zetten en spreekt de taal van de business;
  • Je waarborgt de integraliteit tussen de bedrijfsonderdelen door kansen en synergie slagen te adresseren.

Een kijkje in de keuken 
“Vanaf het moment dat ik gestart ben bij de Alliantie voel ik me hier thuis. Professionele en betrokken collega’s met hart voor elkaar én onze huurders! Als Inkoper kom ik door de hele organisatie, leer veel van mijn collega’s goed kennen en heb een grote diversiteit aan werkzaamheden. Als er een leuk project voorbij komt, steek ik mijn hand op en ga ermee aan de slag. Dit is typerend voor de manier van werken binnen de Alliantie. Mensen worden in hun kracht gezet en hebben zelf invloed op waar ze mee aan de slag gaan. Hoewel onze afdeling al goed op niveau is, gaan we de komende periode toch investeren om die extra stap te kunnen zetten, voor de huurder en voor ons zelf.”
‘Warm bad met professionele en gepassioneerde collega’s.’ – Serge, Inkoper.

Extra leuk 

  • Een jaarcontract met aansluitend vast dienstverband bij goed functioneren;  
  • Een goed salaris, tussen de € 4.766 en € 6.811 bruto per maand op basis van 36 uur (schaal M conform CAO Woondiensten);  
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder;  
    Flexibel werken, zodat een privé/werkbalans goed in te richten is;  
    Veel mogelijkheden voor opleidingen en persoonlijke ontwikkeling;  
    Ruimte voor eigen initiatief; 
    Vanzelfsprekend een laptop en telefoon van de zaak. 
  • Een fijne werkplek: ons moderne, lichte kantoorpand vlakbij Hilversum C.S., met koffiebar, bedrijfsrestaurant en tal van werk- en overlegplekken. 
  • Collegiale sfeer en elke eerste donderdag van de maand de Donderdagmiddagborrel. 

Zijn wij een match 
Als medewerker bij de Alliantie draag je bij aan een maatschappelijk belang: betaalbare, goede huizen in fijne buurten, en huurders die tevreden wonen. 
Wij passen bij elkaar, als je voor deze functie een afgeronde opleiding op WO-niveau meeneemt, bij voorkeur aangevuld met NEVI 2 of 3 en tenminste 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
Je hebt gevoel voor de sector van sociale huisvesting en bouw in het algemeen, én op het gebied van ketenoptimalisatie in het bijzonder. Je hebt kennis en inzicht in de bestuurlijke, beleidsmatige en strategische uitgangspunten en ontwikkelingen inzake de inkoopfunctie. Je bent in staat om de business van de interne organisatie te begrijpen en de beoogde meerwaarde van een leveranciersmarkt of samenwerkingsvorm te bepalen. Bovenal beschik je over visie en ben je besluitvaardig. Je bent enthousiasmerend, een netwerker en gericht op samenwerken. Je weet mensen te motiveren en mee te nemen tijdens veranderingen.

Bij gebleken geschiktheid plannen wij zo snel mogelijk gesprekken in. 

Je bent er nog! 
Leuk dat je interesse hebt. Stuur bij jouw sollicitatie een CV en motivatie mee! Wil je meer weten, neem contact op met Maartje Brans, op telefoonnummer 06 53 58 79 30.

Een assessment kan onderdeel zijn van het selectieproces. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


Jouw collega's

  • Ik voel me hier gewoon thuis
    ‘Werken bij de Alliantie is als werken bij een familie! Bij deze ambitieuze organisatie is er veel tijd en aandacht voor elkaar. Iedereen is even behulpzaam, betrokken en bevlogen. Bovendien zijn er veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling.’

    Simone is doorgegroeid naar de functie van facility manager.

    Simone

    Facility manager
  • Geen dag hetzelfde 
    ‘Innovatieve oplossingen bedenken die een bijdrage leveren aan onze doelstellingen, dát maakt dit zo’n leuke baan! Als controller bij de Alliantie werk ik met cijfers en mensen, maar kan ik ook mijn ideeën kwijt: momenteel programmeer ik een robot die administratieve processen kan overnemen.’

     

    Sjoerd

    senior controller
  • Samenwerken en verbinden
    Als Manager Wonen stuur ik onze professionals aan in de wijken van onze hoofdstad. Met gemeenten en instanties werken we samen aan de ontwikkeling en leefbaarheid van de stad. Verbinden en enthousiasmeren is wat deze baan zo leuk maakt!’

    Anne is doorgegroeid naar Directeur Gooi & Vecht binnen de Alliantie.

    Anne Oosterbaan

    Manager Wonen
  • Talent wordt beloond
    ‘Er is veel ruimte voor eigen inbreng in het werk. Je kunt daardoor écht invloed hebben, en je talenten ontwikkelen.’

    Sandy Bosmans

    senior medewerker klantenservice
  • Het sociale aspect spreekt mij aan
    ‘Het leuke van mijn werk is de verantwoordelijkheid die ik krijg, gecombineerd met vrijheid om mijn werkzaamheden uit te voeren. En het sociale aspect: dagelijks zetten we ons in om iets te betekenen voor mensen die het minder breed hebben.’

     

    Sven

    projectmanager