Opzeggen woning en daarna

Hoe kan ik de huur opzeggen?

U kunt de huur opzeggen op de volgende manieren:

  • Per e-mail;
  • Via de Alliantie website www.de-alliantie.nl;
  • Via de Mijn Alliantie app (u heeft een account nodig);
  • Per brief.

    U kunt de huur niet telefonisch opzeggen. De Alliantie hanteert een opzegtermijn van minimaal één maand. U kunt de huur iedere dag van de maand opzeggen. De opzegtermijn is één maand vanaf het moment waarop wij uw opzegging hebben ontvangen. Als deze dag in het weekend of op een feestdag valt, dan geldt de eerstvolgende werkdag als datum van het einde van de huur.

Wij hebben de volgende gegevens van u nodig:

  • Namen van alle personen die op het huurcontract staan;
  • Contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres);
  • Adres van de woning die u verlaat;
  • Nieuwe correspondentieadres;
  • Reden van de huuropzegging.
  • In het geval van overlijden: een overlijdensakte of rouwkaart. 

Hieronder vindt u drie huuropzeggingsformulieren die u kunt downloaden:

Voor meer informatie over hoe het na de huuropzegging verder gaat, bekijkt u dan dit artikel.