Klachtenafhandeling

Wat kan ik doen als ik ontevreden ben over de dienstverlening?

Als u niet tevreden bent over onze dienstverlening, kunt u een klacht indienen. U kunt dit alleen doen als u een huurder, medehuurder, ex-(mede)huurder ofĀ toekomstige (mede)huurders bent. Klachten die bij de bewonersorganisaties of bewonerscommissies zijn gemeld, worden doorgestuurd naar de Alliantie.

Wat is een klacht over de dienstverlening?
Een klacht kunt u indienen wanneer u ontevreden bent over iets wat een medewerker van de Alliantie heeft gedaan of juist heeft nagelaten. Het kan ook als u ontevreden bent over de dienstverlening van een bedrijf dat door de Alliantie is ingeschakeld. Uiteraard heeft u in eerste instantie geprobeerd om met een medewerker van de Alliantie tot een oplossing te komen.

Reparatieopdrachten, verzoeken, overlastmeldingen en dergelijke, waarbij u voor het eerst contact opneemt met de Alliantie, kunt u niet via deze weg indienen. Pas wanneer iets niet goed gaat in de dienstverlening, wanneer men er niet uitkomt of het niet eens is met de aanpak, dan wordt het een klacht.

De klacht kan alleen als officiƫle klacht worden behandeld, als de klacht schriftelijk is vastgelegd. Dit kan in de vorm van een brief, e-mail of het klachtenformulier.