Door corona werken we anders. Onze balies zijn gesloten. Je kan een reparatie zelf online aanvragen. De wachttijden zijn langer, we vragen daarvoor je begrip. Regel je woonzaken gemakkelijk in Mijn Alliantie of neem contact op via chat of telefoon.
Veelgestelde vragen

We werken anders tijdens corona

Hoe gaat de Alliantie om met corona? Hoe gaat de Alliantie om met corona?

Ook in Nederland worden mensen ziek door het coronavirus. Daarom blijven we zoveel mogelijk thuis en vermijden contact. Alle informatie over corona kan best veel en complex zijn. Een simpele uitleg zie je hier

Balies gesloten
Om elk risico op verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen, sluiten we onze balies tot en met 1 september. Dit betekent dat de Alliantie alleen online en telefonisch bereikbaar is.

We werken veilig
Onze medewerkers en partners werken volgens de regels van het RIVM, voor jouw en onze veiligheid.

Al onze contactgegevens vindt u op: https://www.de-alliantie.nl/contact/

 

Wat als ik nu mijn huur opzeg? Wat als ik nu mijn huur opzeg?

Door het coronavirus lopen sommige dingen anders dan normaal. Als je nu je huurcontract opzegt, maken wij een belafspraak. We bespreken dan met je hoe je de woning moet achterlaten. 

Op de laatste huurdag (of eerder) lever je de sleutels in bij het kantoor van de Alliantie in je regio. 

Let op: normaal geef je je sleutels af op ons kantoor als je je woning hebt opgezegd. Dat kan nu niet, onze balies zijn dicht. Stop daarom je sleutels in een enveloppe, en schrijf daar het adres op van het huis waaruit je weggaat. Doe de enveloppe in de brievenbus van het regiokantoor.

Daarna controleert een medewerker van de Alliantie de woning. We kijken dan of je de woning hebt achtergelaten zoals we aan de telefoon hebben afgesproken. Er komen pas nieuwe (mogelijke) huurders kijken naar de woning nadat je de sleutels hebt ingeleverd. Je kan daarom in deze periode geen spullen laten overnemen. Je moet de woning leeg opleveren.  

 

Wat als er iets stuk is in mijn huis? Wat als er iets stuk is in mijn huis?

Je kan zoals altijd contact met ons opnemen als er iets stuk is in huis. Dat gaat via onze contactkanalen, zoals bijvoorbeeld chat, of door direct in Mijn Alliantie een reparatie in te plannen. We trekken meer tijd uit voor elke reparatie, zodat we veilig kunnen werken. We volgen de regels van het RIVM:

  • We vragen van tevoren of je gezond bent. 
  • We houden 1,5 meter afstand
  • Tijdens de reparatie wacht je in een andere ruimte

Als je voor de afspraak klachten krijgt, vragen we je de afspraak af te zeggen. Soms komen we bij je langs en besluiten alsnog dat de reparatie niet door kan gaan omdat het niet veilig is. We maken dan een nieuwe afspraak.

 


Gaat mijn bezichtiging door? Gaat mijn bezichtiging door?

Contracten en bezichtigingen gaan door als dat mogelijk is. De medewerkers volgen speciale richtlijnen. Bij groepsbezichtigingen laten ze bijvoorbeeld steeds één kandidaat per keer naar binnen gaan.

Gaan het werk aan mijn woning door? Gaan het werk aan mijn woning door?

We zijn altijd bezig met het verbeteren en verduurzamen van onze woningen. Ook tijdens de coronacrisis gaat dit werk meestal door. We letten natuurlijk op jouw en onze veiligheid.  

Wij werken samen met specialisten die de regels volgen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De vakmannen die aan het werk zijn hebben geen griepklachten. Daar kun je op vertrouwen. Ook houden zij zich aan de afspraken, zoals handen wassen.

Als je zelf ziek bent, kunnen de werkzaamheden niet doorgaan. Wil je liever geen mensen in de woning omdat je je zorgen maakt? Neem dan even contact op, dan bespreken we wat mogelijk is.

Let op: de aannemer is je eerste contactpersoon. Heb je tijdens de werkzaamheden een vraag? Stel die dan aan de uitvoerder die bij je aan het werk is of bel het bedrijf. Kan de aannemer je vraag niet beantwoorden, neem dan contact met ons op.

Meer lezen over de regels voor de bouwsector doe je op website bouwend Nederland.

 

 

Wat kan ik zelf online regelen? Wat kan ik zelf online regelen?

Heb je al een Mijn Alliantie-account? Een profiel is zo gemaakt. Mijn Alliantie kan je gebruiken op je computer of via de app. Als je bent ingelogd kan je:

  • Betalingen inzien;
  • Aangeven dat iets stuk is en een reparatie aanvragen;
  • Gegevens wijzigen;
  • Huur en huurbetalingen bekijken;
  • Betalen via iDEAL; 
  • Een betalingsregeling treffen;
  • Instructiefilmpjes van kleine reparaties bekijken.