Veelgestelde vragen

We werken anders tijdens corona

Hoe gaat de Alliantie om met corona? Hoe gaat de Alliantie om met corona?

Ook in Nederland worden mensen ziek door het coronavirus. Daarom blijven we zoveel mogelijk thuis en vermijden contact. Alle informatie over corona kan best veel en complex zijn. Een simpele uitleg zie je hier

Balies gesloten tot 28 april
Om elk risico op verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen, sluiten we onze balies tot 28 april. Dit betekent dat de Alliantie alleen digitaal en telefonisch bereikbaar is.

We werken anders
Tot 28 april bekijken we per situatie welke werkzaamheden we kunnen plannen en uitvoeren. Voor reparatie-aanvragen kunt u contact opnemen via WhatsApp of de telefoon. 

We werken veilig
Onze medewerkers en partners werken volgens de regels van het RIVM, voor u en onze veiligheid.

Al onze contactgegevens vindt u op: https://www.de-alliantie.nl/contact/

 

Wat als ik nu mijn huur opzeg? Wat als ik nu mijn huur opzeg?

Door het coronavirus lopen sommige dingen anders dan normaal. Als u nu uw huurcontract opzegt, maken wij met u een belafspraak. We bespreken dan met u hoe u de woning moet achterlaten. 

Op de laatste huurdag (of eerder) levert u de sleutels in bij het kantoor van de Alliantie in uw regio. 

Let op: normaal geef je je sleutels af op ons kantoor als je je woning hebt opgezegd. Dat kan nu niet, onze balies zijn dicht. Stop daarom uw sleutels in een enveloppe, en schrijf daar het adres op van het huis waar u weggaat. Doe de enveloppe in de brievenbus van het regiokantoor.

Daarna controleert een medewerker van de Alliantie de woning. We kijken dan of u de woning heeft achtergelaten zoals we aan de telefoon hebben afgesproken. Er komen pas nieuwe (mogelijke) huurders kijken naar de woning nadat u de sleutels hebt ingeleverd. U kan daarom in deze periode geen spullen laten overnemen. U moet de woning leeg opleveren.  

 

Wat als er iets stuk is in mijn huis? Wat als er iets stuk is in mijn huis?

Tot 28 april bekijken we per situatie welke werkzaamheden we kunnen plannen en uitvoeren. Neem contact op via WhatsApp of telefoon, samen met u bespreken we de mogelijkheden.

Gaat mijn bezichtiging door? Gaat mijn bezichtiging door?

Contracten en bezichtigingen gaan door als dat mogelijk is. De medewerkers volgen speciale richtlijnen. Bij groepsbezichtigingen laten ze bijvoorbeeld steeds één kandidaat per keer naar binnen gaan.

Wat gebeurt er bij een reparatie? Wat gebeurt er bij een reparatie?

We houden ons aan de regels van de overheid over veilig werken in deze coronatijd. Daarvoor zijn speciale afspraken gemaakt in de bouw. 

Als u geen klachten heeft en er is een dringende situatie, gaan wij zo te werk:

  • We letten op hygiëne, om verspreiding van het coronavirus te voorkomen:
    • Handen regelmatig wassen met water en zeep;
    • Hoesten en niesen in de binnenkant van je elleboog;
    • Gebruik van papieren zakdoekjes;
    • Geen handen schudden;
    • 1,5 m afstand tussen elkaar.


Als u wel klachten heeft en er is een dringende situatie, werken we extra voorzichtig, onder andere:

  • We gebruiken wegwerphandschoentjes;
  • We zorgen ervoor dat de bewoner in een andere ruimte is dan de ruimte waar we aan het werk gaan.
Gaan de werkzaamheden aan mijn woning door? Gaan de werkzaamheden aan mijn woning door?

We zijn altijd bezig met het verbeteren en verduurzamen van onze woningen. Ook tijdens de coronacrisis gaat dit werk meestal door. We letten natuurlijk op uw en onze veiligheid.  

Wij werken samen met specialisten die de regels volgen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De vakmannen die aan het werk zijn hebben geen griepklachten. Daar kunt u op vertrouwen. Ook houden zij zich aan de afspraken over hygiëne, zoals handen wassen.

Als u zelf ziek bent, kunnen de werkzaamheden niet doorgaan. Heeft u liever geen mensen in uw woning omdat u zich zorgen maakt? Neem dan even contact op, dan bespreken we wat mogelijk is.

Let op: de aannemer is voor u de eerste contactpersoon. Heeft u tijdens de werkzaamheden een vraag? Stel die dan aan de uitvoerder die bij u aan het werk is of bel het bedrijf. Kan de aannemer uw vraag niet beantwoorden, neem dan contact met ons op.

Meer lezen over de richtlijnen voor de bouwsector, bijvoorbeeld of zij zich ook moeten houden aan het samenscholingsverbod: website bouwend Nederland.

 

 

Wat kan ik zelf online regelen? Wat kan ik zelf online regelen?

Heeft u al een Mijn Alliantie-account? Een profiel is zo gemaakt. Mijn Alliantie kunt u gebruiken op uw computer of via de app. Als u bent ingelogd, kunt u:

  • Betalingen inzien;
  • Gegevens wijzigen;
  • Uw huur en huurbetalingen bekijken;
  • Betalen via iDEAL; 
  • Een betalingsregeling treffen;
  • Instructiefilmpjes van kleine reparaties bekijken.


Tot 28 april kunt u geen reparatie inplannen via Mijn Alliantie. Dat komt omdat we door het coronavirus niet alle reparaties direct kunnen uitvoeren. We bekijken per situatie wat we kunnen doen. Neem contact op met ons via WhatsAppof telefoon. Ook op onze Facebookpagina houden we u op de hoogte en kunt u met ons in gesprek gaan.