Door corona werken we anders. Onze balies zijn gesloten. U kunt een reparatie zelf online aanvragen. Regel uw woonzaken gemakkelijk online of neem contact op via chat of telefoon.
Veelgestelde vragen

We werken anders tijdens corona

Hoe gaat de Alliantie om met corona? Hoe gaat de Alliantie om met corona?

Ook in Nederland worden mensen ziek door het coronavirus. Daarom blijven we zoveel mogelijk thuis en vermijden contact. Alle informatie over corona kan best veel en complex zijn. Een simpele uitleg zie je hier

Balies gesloten
Om elk risico op verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen, sluiten we onze balies tot en met 1 september. Dit betekent dat de Alliantie alleen online en telefonisch bereikbaar is.

We werken veilig
Onze medewerkers en partners werken volgens de regels van het RIVM, voor u en onze veiligheid.

Al onze contactgegevens vindt u op: https://www.de-alliantie.nl/contact/

 

Wat als ik nu mijn huur opzeg? Wat als ik nu mijn huur opzeg?

Door het coronavirus lopen sommige dingen anders dan normaal. Als u nu uw huurcontract opzegt, maken wij met u een belafspraak. We bespreken dan met u hoe u de woning moet achterlaten. 

Op de laatste huurdag (of eerder) levert u de sleutels in bij het kantoor van de Alliantie in uw regio. 

Let op: normaal geef je je sleutels af op ons kantoor als je je woning hebt opgezegd. Dat kan nu niet, onze balies zijn dicht. Stop daarom uw sleutels in een enveloppe, en schrijf daar het adres op van het huis waar u weggaat. Doe de enveloppe in de brievenbus van het regiokantoor.

Daarna controleert een medewerker van de Alliantie de woning. We kijken dan of u de woning heeft achtergelaten zoals we aan de telefoon hebben afgesproken. Er komen pas nieuwe (mogelijke) huurders kijken naar de woning nadat u de sleutels hebt ingeleverd. U kan daarom in deze periode geen spullen laten overnemen. U moet de woning leeg opleveren.  

 

Wat als er iets stuk is in mijn huis? Wat als er iets stuk is in mijn huis?

U kunt zoals contact met ons opnemen als er iets stuk is in huis. Dat kan via onze contactkanalen, of door direct in Mijn Alliantie een reparatie in te plannen. We trekken meer tijd uit voor elke reparatie, zodat we veilig kunnen werken. We volgen de regels van het RIVM:

  • We vragen van tevoren of u gezond bent. 
  • We houden 1,5 meter afstand
  • Tijdens de reparatie wacht u in een andere ruimte

Soms komen we bij u langs en besluiten alsnog dat de reparatie niet door kan gaan omdat het niet veilig is. We maken dan een nieuwe afspraak.

 


Gaat mijn bezichtiging door? Gaat mijn bezichtiging door?

Contracten en bezichtigingen gaan door als dat mogelijk is. De medewerkers volgen speciale richtlijnen. Bij groepsbezichtigingen laten ze bijvoorbeeld steeds één kandidaat per keer naar binnen gaan.

Gaan de werkzaamheden aan mijn woning door? Gaan de werkzaamheden aan mijn woning door?

We zijn altijd bezig met het verbeteren en verduurzamen van onze woningen. Ook tijdens de coronacrisis gaat dit werk meestal door. We letten natuurlijk op uw en onze veiligheid.  

Wij werken samen met specialisten die de regels volgen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De vakmannen die aan het werk zijn hebben geen griepklachten. Daar kunt u op vertrouwen. Ook houden zij zich aan de afspraken over hygiëne, zoals handen wassen.

Als u zelf ziek bent, kunnen de werkzaamheden niet doorgaan. Heeft u liever geen mensen in uw woning omdat u zich zorgen maakt? Neem dan even contact op, dan bespreken we wat mogelijk is.

Let op: de aannemer is voor u de eerste contactpersoon. Heeft u tijdens de werkzaamheden een vraag? Stel die dan aan de uitvoerder die bij u aan het werk is of bel het bedrijf. Kan de aannemer uw vraag niet beantwoorden, neem dan contact met ons op.

Meer lezen over de richtlijnen voor de bouwsector, bijvoorbeeld of zij zich ook moeten houden aan het samenscholingsverbod: website bouwend Nederland.

 

 

Wat kan ik zelf online regelen? Wat kan ik zelf online regelen?

Heeft u al een Mijn Alliantie-account? Een profiel is zo gemaakt. Mijn Alliantie kunt u gebruiken op uw computer of via de app. Als u bent ingelogd, kunt u:

  • Betalingen inzien;
  • Aangeven dat iets stuk is een reparatie aanvragen;
  • Gegevens wijzigen;
  • Uw huur en huurbetalingen bekijken;
  • Betalen via iDEAL; 
  • Een betalingsregeling treffen;
  • Instructiefilmpjes van kleine reparaties bekijken.