Reparaties, onderhoud en klachten
De Algemene Ledenvergadering van de VvE stelt tenminste elke vijf jaar een meerjarenonderhoudsplan (MJOP) vast. In dit plan staan alle gemeenschappelijke delen en zaken benoemd en in welk jaar er volgens de laatste verwachting onderhoud aan moet worden uitgevoerd. Het reservefonds van de VvE is afgestemd op dit plan.
Is er iets stuk in het gebouw waarvoor de VvE verantwoordelijk is? Dan kun je dit soms direct aan de VvE beheerder melden.
QR code scannen
In de algemene ruimte(n) hangen in sommige gebouwen QR-codes. Is er iets stuk? Dan is dat zo gemeld bij de VvE beheerder. Dit doe je zo:
- Scan de QR-code met de camera van je smartphone
- Geef aan op het scherm van je smartphone wat er stuk is
- Vul contactgegevens in
- Ontvang updates op je mobiel
Melden in Mijn Alliantie
Als huurder van de Alliantie kun je ook in Mijn Alliantie melden dat iets stuk is. Is het de verantwoordelijkheid van de VvE? Dan geven wij het door aan de VvE beheerder.
Hulp nodig?
We helpen graag: 088 00 232 30.
Huurders zijn verplicht om mee te werken aan onderhoud, ook huurders in een VvE. Een VvE beslist over het onderhoud aan de gemeenschappelijke delen en zaken. Als het gaat om onderhoud in je huurwoning, dan bepaalt de Alliantie welk onderhoud gedaan wordt. Er moet wel met je worden overlegd als het gaat om het aanbrengen van verbeteringen waar een huurverhoging tegenover staat.